5 raons per seguir llegint

Avui, amb estudis no menys curiosos i suposadament seriosos sobre infidelitats i altres coses de la vida que ningú es creu però que tothom llegeix

ÀLEX TERÉS
ÀLEX TERÉS

S’han posat de moda. Llistats de raons per saber si ets d’una manera o altra, o si ets dels que els agrada tal cosa o no. No hi ha dia que no me n’arribi algun. La veritat és que en ocasions tenen certa gràcia. Solen ser curiosos. No sempre. En general, això si, ajuden a desconnectar una mica. Fa uns dies en aquesta mateixa secció us parlava d’un llistat d’estudis singulars sobre longevitat. Seguiré la sèrie. Avui, amb estudis no menys curiosos i suposadament seriosos sobre infidelitats i altres coses de la vida que ningú es creu però que tothom llegeix.

El primer, un estudi de la Universitat d’Oxford assegura que les persones amb els dits índex i anular de similar llargada solen ser menys infidels, mentre que les que els tenen asimètrics acostumen a enganyar més la parella. L’explicació –diu aquest treball de recerca-, el nivell de testosterona absorbida durant els individus en la gestació, que es tradueix en major desig sexual i promiscuïtat.

En una línia similar, diu un estudi de la Universitat Estatal de Florida que les persones insegures són més propenses a ser infidels. Per què? Perquè aquells que són insegurs tenen necessitat d’estar sempre prop de la parella i això provoca l’efecte contrari al desitjat. En canvi, diu el mateix informe, els que se senten segurs en la relació tenen menys risc que els facin el salt.

En tercer lloc una investigació de la London School of Economics. Revela que les dones tenen major probabilitat de beure alcohol com més alt és el seu nivell educatiu. L’explicació, que les dones amb estudis universitaris solen endarrerir la maternitat per prosperar professionalment. Això les porta a tenir una vida social més activa o a treballar en ambients dominats per homes amb una cultura del beure més tolerada i on la desinhibició és més gran.

Un altre d’alcohol i seducció. Un estudi de la Universitat de Glasgow assegura que com més bevem, més atractius ens veiem i més atractives trobem les persones que ens envolten. Aquesta conclusió, que els britànics anomenen “les ulleres de la cervesa”, respon a què solen ser més atractives les persones amb el rostre simètric. I resulta que l’alcohol ajuda a què la percepció d’asimetries facials es relaxi i tothom sembli més ben plantat.

Per acabar, el que diu que les relacions sexuals entre companys de feina augmenta fins a un 65% la productivitat. L’explicació, tenir un ‘affaire’ a l’oficina fa que els treballadors siguin més creatius, més imaginatius i transmetin més bon humor. Aquest estudi, publicat a la premsa italiana, no està avalat per cap universitat. I a més contradiu una dita popular.