Opinió 07/04/2016

Ser 'molt tu’'

Avui dia l’autenticitat, els valors, l’originalitat i la creativitat estan poc valorats. Ens movem per modes i tendències, i qüestionar-les és saludable

i
Diana Pérez
2 min

Em fa especial il·lusió quan algú em diu “això és molt tu”. Una peça de roba, unes sabates, un escrit, una reacció. M’agrada que la gent tingui una imatge de mi concebuda i que aquesta sigui realment com sóc. Avui dia l’autenticitat, els valors, l’originalitat i la creativitat estan poc valorats. Ens movem per modes i tendències, i qüestionar-les és saludable.

La gent s’ha creat uns estereotips que no m’agraden gens. Per exemple, no estic gaire a favor dels 'influencers'. Gent que cobra “una pasta” i que té molta barra. Tal qual. No dubto que hagin fet una carrera impressionant per aconseguir ser on són. Tenir tants seguidors, sigui pel que sigui, és realment increïble. Moltes marques han comptat amb l’estratègia de contractar els serveis dels 'influencers' de manera indiscriminada, sense reflexionar si és el més adequat per a la seva imatge. Les dues parts (empresa i 'influencer') han de pensar en el que realment és interessant per als dos, construint continguts que realment encaixin amb la seva imatge.

Des del meu punt de vista, aquestes aliances amb 'influencers' no són sempre una bona estratègia. Hauríem de centrar-nos en construir relacions més durables amb col·laboradors creïbles. Buscar persones que tinguin perfils afins a la nostra filosofia, que tingui sentit que sigui un ambaixador, i no basar-se en el fet que sigui ‘popular’. Això no impedeix que pugui parlar d’un producte o marca determinada: simplement cal creure en el que es diu i adequar el missatge. És com contractar Kiko Rivera a la Temporada de Música i Dansa, només perquè és famós i té molts fans. (Confio plenament que això no passarà mai).

I per què no creem una influència pròpia? Per què no gastem forces i energia en accions que ens donaran millors resultats a llarg termini? Això es pot aconseguir sent molt constants i amb una bona estratègia. I sent 'molt tu'.

stats