En vertical

A la gent ja no li agrada veure els vídeos petits i en horitzontal. Per molt que les teles siguin horitzontals, per molt que estèticament als ordinadors quedi fatal... el mòbil mana

Els vídeos verticals són motiu de controvèrsia a la xarxa des de la seva creació. Són incòmodes en la pantalla de l'ordinador, però són pràctics en la del telèfon mòbil. Pensant precisament en això últim, Facebook, i seguint els passos d'Instagram Direct o ‘snapchat’, es prepara per donar més protagonisme a aquest format. Els vídeos verticals de Facebook es mostren amb una imatge en miniatura quadrada fins al moment de reproduir, on s'expandeix a pantalla completa.

La gent gaudeix molt més de les experiències immersives, així que Facebook ha optat fa dies per millorar la visibilitat dels vídeos en vertical. I és que a la gent ja no li agrada veure els vídeos petits i en horitzontal. Per molt que les teles siguin horitzontals, per molt que estèticament als ordinadors quedi fatal... el mòbil mana.

Les noves fórmules de consum de contingut corresponen a la necessitat de l'ésser humà per anar disminuint la fricció que hi ha amb la tecnologia. Tot i que la tecnologia ens ha donat molt, encara li queda camí per humanitzar-se i apropar-se més a l'essència i necessitats dels consumidors; podem parlar de consum de vídeo vertical com un exemple d'això, per què cal girar el mòbil per veure un vídeo? No només els formats han de ser més humans sinó també la creativitat ha de donar un tomb en saber que estem exposats a una quantitat immesurable d'estímuls visuals (publicitaris i no publicitaris) davant el que les marques han d'aprendre a dominar el llenguatge i la creativitat d'acord a la xarxa social en què viu aquest contingut, on agències creatives, suports i agències de mitjans hauran de replantejar-se la manera i la forma de crear contingut. Cal reinventar-nos cada dia.