Comença la instal·lació de xarxes de protecció d'allaus al corredor H4 a l'Ospitalet

L'objectiu és acabar els treballs abans de les primeres nevades, però si no es poguessin completar, es finalitzaran l'agost del 2019

El proper dilluns 28 de maig es reprenen els treballs per reduir el risc d'allaus a les carreteres RN20 emmarcats dins del projecte Sapyra, que tenen per objectiu millorar l'accés a Andorra des de França.  El projecte té un cost de 4 milions d'euros i està cofinançat al 65% pel fons europeu Feder.

Els treballs van a càrrec de la direcció interdepartamental de carreteres del sud-oest de França (Dirso) i consistiran en la col·locació de sis tipus de pantalles en 46 línies, que sumaran un total de 998 metres de xarxa, entre els 1.650 i 2.000 metres d'altitud. A causa del pendent del corredor, es requerirà l'ajuda d'un helicòpter per transportar el material i l'equip, que haurà de treballar amb mesures de seguretat rigoroses pel risc que suposa el desnivell de la muntanya. També ha estat necessari desmuntar el cable Catex, que permet transportar explosius per fer tirs preventius d'allaus a l'hivern. La instal·lació de les proteccions seran complementàries a aquest sistema de desencadenament d'allaus, que continuarà en servei quan acabin les obres.

A més, per tal que la intervenció sigui respectuosa amb el medi ambient, un ecologista estarà present de forma regular a la zona d'intervenció per formar el personal i garantir la protecció d'espècies protegides.

L'any passat ja es van començar els treballs preliminars i durant aquest estiu es treballarà amb l'objectiu d'acabar la intervenció de cara al novembre, abans de les primeres nevades. Si no s'arriba a temps, es programarà una nova fase de treball a partir de mitjans d'agost de 2019. 

D'altra banda, també hi ha previstes actuacions en altres corredors d'allaus que afecten la mateixa carretera. El projecte més significatiu és la construcció d'una galeria que cobrirà 280 metres de carretera a l'alçada del corredor H2. A més, s'estan fent els estudis per habilitar cinc noves zones de col·locació de cadenes al llarg de la carretera. De totes elles, la que podria ser una realitat més aviat és la projectada a la rotonda sud de la desviació d'Ax-les-Termes.

Etiquetes