Convoquen talls a la C-14 pels problemes de telefonia i internet

El primer tindrà lloc el diumenge 9 de setembre en una acció impulsada pels veïns de Coll de Nargó

Els veïns, empresaris, industrials i administració local de Coll de Nargó tallaran la carretera C-14 el proper diumenge 9 de setembre, a les 5 de la tarda, si no reben una "solució definitiva" per part de Movistar als continus problemes que pateixen pel que fa a la connexió de telefonia i internet.

Segons informa Ràdio Seu, en una reunió celebrada aquest dimecres, el municipi ha decidit ajornar uns dies la protesta, en espera que se'ls aporti aquesta alternativa, però han avançat que si el 9 de setembre no ha arribat aquesta solució, aquell mateix dia es concentraran a peu de carretera i tallaran el trànsit a l'eix que travessa l'Alt Urgell de sud a nord.

Els diversos col·lectius de Coll de Nargó han detallat que hi ha "la voluntat institucional ferma d'obligar la companyia a implementar una solució definitiva al problema de comunicacions", si bé matisen que aquesta setmana "el període de vacances ha fet que qualsevol trobada no fos viable". Per això, han decidit ajornar els actes de protesta que havien anunciat arran del tall de telefonia que va afectar durant més de quatre dies, en plena temporada turística, diversos municipis del centre de l'Alt Urgell.

En tot cas, els veïns reiteren que el tall previst per al 9 de setembre tindrà continuïtat "en successius diumenges" si no se'ls dona una resposta que solucioni de manera permanent els problemes de connexió. Els convocants matisen que "no és una mesura agradable per a ningú" perquè també pot perjudicar l'activitat del municipi, però conclouen que "la invisibilitat" que pateixen per part de "companyies monstre” fa que aquesta sigui l'única manera que se'ls faci cas. El municipi urgellenc ha denunciat no només els talls periòdics de mòbil i internet, sinó també la deficient velocitat de connexió que tenen com a clients d'aquest servei.

A tall d’exemple, exposen que "mentre algunes poblacions veïnes estan treballant amb velocitats de més de 50 MB/s, a Coll de Nargó no hi ha ni 1 MB/s. Alhora, apunten que les incidències "causen greus perjudicis a comerciants, restauradors i hotelers, que perden reserves via internet o bé no poden cobrar amb targeta als seus clients, els quals també es troben afectats per la situació".

Els habitants conclouen que "és insòlit haver de fer pressió perquè no et robin", però que simplement estan donant a conèixer "el que passa". Concretament, que paguen "la mateixa tarifa que a tot arreu, però per rebre menys de la meitat del servei", tot fent "inviables per poc competitius" els negocis i serveis del territori.

La gota que ha fet vessar el got dels habitants de la població va ser el 22 d'agost quan Coll de Nargó i altres poblacions de l'Alt Urgell van patir nous talls de telèfon i internet com a conseqüència de les tempestes.

Des de l’ajuntament van demanar a la Secretaria de Telecomunicacions de la Generalitat que intercedeixi davant de la companyia, per tal que aquesta canviï l’aparell, en comptes d’anar-lo reparant constantment. Des del consistori han deixat clar que no és una inversió cara i que en municipis del voltant ja s’ha renovat la tecnologia. El Consell Comarcal de l'Alt Urgell, per la seva banda, va anunciar que donarà suport a les accions que els ajuntaments i usuaris afectats per aquests talls de l’operadora Movistar vulguin emprendre per tal de denunciar els greuges soferts com a conseqüència de l’avaria. L'any 2014, Coll de Nargó ja va estar una setmana sense telefonia fixa ni internet.

Etiquetes