Prop de 2.500 autocaravanes fan parada a la Seu durant el 2015

L'impacte econòmic per a la ciutat és d'aproximadament 265.032 euros

Un total de 2.454 autocaravanes s'han instal·lat durant l'any 2015 a la zona d'aparcament d'aquest tipus de vehicles de què disposa la Seu d'Urgell, cosa que s'ha traduït en un impacte econòmic per a la ciutat d'aproximadament 265.032 euros. Aquesta xifra representa un augment del 20% respecte el nombre d'autocaravanes que s'hi van instal·lar el 2014, any en què n'hi van aparcar 2.048.

L'Ajuntament assenyala que segons es desprèn de les dades que té la 'Plataforma de Autocaravanas Autónoma' (PACA), cada autocaravana que s'instal·la a la ciutat fa una despesa mitjana d'entre 70 i 100 euros diaris que repercuteix positivament en els comerços i establiments urgellencs.

D'altra banda, la Corporació també esmenta l'estudi de la 'Dirección General de Tráfic'o (DGT) que defineix el perfil d'usuari d'autocaravanes. En aquest sentit, l'estudi conclou que és una persona major de 40 anys, amb poder adquisitiu mitjà-alt, que viatja més de 200 dies a l'any amb un quilometratge anual mitjà d'uns 20.000 quilòmetres.

També es desprèn d'aquest estudi que aquestes persones viatgen en família o en parella, encara que cada vegada són més freqüents les parelles joves amb fills petits. Els autocaravanistes generalment són propietaris del vehicle, tot i que que cada cop més es registra una major proporció d'usuaris que lloguen autocaravana, i la despesa mitjana per persona i dia es troba situada entorn als 18 euros.