Troben una muralla dels segles XV i XVII i un refugi de la Guerra Civil a la Seu d'Urgell

Les troballes obliguen a retardar les obres de remodelació de la plaça Pati Palau

Les obres de reurbanització de la plaça Pati Palau de la Seu d'Urgell es retardaran respecte el calendari previst després que els operaris hagin trobat restes arquitectòniques que pertanyen a una muralla que els arqueòlegs situen entre els segles XV i XVII, aproximadament. Segons es desprèn dels estudis preliminars, aquestes restes arqueològiques corresponen a unes estructures que no són d'índole defensiva sinó urbana. A més, arran d'aquestes obres també s'ha trobat un refugi que pertany a la Guerra Civil (segle XX).

Aquest és el resultat del seguiment arqueològic que s'ha realitzat durant el transcurs d'aquestes obres de reordenació i adequació de la plaça Pati Palau i que encara s'estan portant a terme. Aquest seguiment s'ha fet a través de l'obertura de quatre rases que eren susceptibles d'afectar estructures arqueològiques. Si a la primera rasa el resultat arqueològic ha estat negatiu, a la segona i a la tercera rasa hi han aparegut dues estructures muràries.

És a la quarta rasa, de direcció nord-sud, situada davant i paral·lela a la façana del Palau Episcopal on s'hi han documentat i observat dos murs de direcció oest-est separats entre ells per uns dos metres. Davant la possibilitat que es tractés d'un tram de muralla de la ciutat es va informar a l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i al Servei Territorial de Cultura de Lleida, els quals van prendre la decisió de comprovar la naturalesa de la troballa.