Pirineus 14/12/2017

Les vies al seu pas per Bassella i Martinet, entre les que tenen més risc d'accident a Catalunya

Altres carreteres com l'N-145 entre la Seu i Adrall, o la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall, presenten un risc mitjà

ARA Andorra
2 min
Imatge d'un dels trams que assenyala l'estudi com a molt perillós. / GOOGLE MAPS

Andorra la VellaEl RACC ha fet públic aquest dijous l’estudi EuroRAP 2017, en el qual es valoren les carreteres de Catalunya. A la xarxa analitzada destaca que el risc de patir un accident és molt alt en dues carreteres pròximes a Andorra, l'N-260 al seu pas per Martinet (entre l'N-1411 i LV-4055) i la C-14 a Bassella (entre la C-1412b a Ponts i la C-26 a Bassella).

Així, tal com constata l’estudi, la mitjana anual d’accidents amb morts o ferits greus a l'N-260 a Martinet ha estat de dos i, d’aquesta manera, ocupa el tercer lloc en el rànquing de vies amb més risc de Catalunya, per darrere de la carretera de l’Arrabassada i el tram entre Terrassa i Matadepera. Pel que fa al tram de Bassella, es troba en quart lloc, per darrere del de Martinet, amb una mitjana anual d’accidents amb morts o ferits greus de quatre. Altres vies com l'N-145 entre la Seu i Adrall, o la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall, presenten un risc mitjà.

L’informe posa en relleu que en els darrers dos anys hi ha hagut un estancament en la reducció de víctimes mortals a Catalunya i, per tant, s’ha frenat l’avenç cap a l’objectiu de la Unió Europea de reduir les víctimes en un 50% respecte de l’any 2010. Tot i aquest estancament en el descens de les víctimes, la mobilitat per carretera a Catalunya s’ha incrementat un 3,26% en el mateix període 2014-2016. D’aquestes dades es desprèn que el risc de patir un accident greu o mortal a la xarxa analitzada per EuroRAP ha disminuït un 3,6% respecte el trienni anterior.

També es conclou que els quilometres de risc alt i molt alt representen el 33% de la xarxa, dos punts més que en el trienni anterior. La demarcació amb un major percentatge de quilòmetres de risc molt alt és Girona (20%), seguida de Barcelona (18%). Tot i això, ambdues disminueixen un punt el percentatge d’aquestes vies. Totes les demarcacions augmenten el percentatge de quilòmetres amb risc alt i molt alt: Lleida (+2 punts percentuals), Barcelona (+2 punts), Girona (+1 punt) i Tarragona (+1 punt), tal com reflecteix el mateix informe.

stats