Montané demana que els digitals rectifiquin ja que les informacions són falses

Nega cap tipus de pagament perquè Jocs fos l'adjudicatària del casino i les suposades trobades amb Martí

L’exigència que hi hagi una rectificació sobre les informacions publicades ja que són falses i que siguin eliminades. Aquest és el requeriment que ha fet el vicepresident de Jocs, Gilbert Montané, als mitjans La Valira i Okdiario en relació a les informacions que han publicat i en què es parla de suborns per part de Montané al cap de Govern, Toni Martí, perquè l’empresa Jocs fos adjudicatària del casino. Aquests dos escrits que l’empresari ha fet arribar als dos mitjans a través del seu advocat serien el pas previ per poder anar a la justícia, tot i que abans d’arribar als tribunals ordinaris caldria un acte de conciliació previ.

Montané al·lega que amb aquestes notícies s’ha vulnerat el seu dret a l’honor, s’ha perjudicat la seva reputació i el seu “bon nom”. D’aquesta manera, en els escrits defensa que les afirmacions contingudes en aquestes informacions són “absolutament falses” i afegeix que “no han estat contrastades”. D’aquesta manera, es nega que hagi lliurat diners a Martí per tal de ser l’adjudicatari del casino, així com que ambdós mantinguessin trobades a un hotel d’Andorra la Vella durant el procés d’adjudicació del casino.

En el cas d' Okdiario, el requeriment demana que en “l’improrrogable termini de 72 hores” es faci una rectificació en la qual consti que Montané “mai ha subornat el cap de Govern mitjançant el lliurament de diners en efectiu, ni de cap altra manera”; que no hi ha hagut trobades secretes “ni de cap altre tipus” amb el cap de Govern a l’hotel Andorra Park Hotel; que Montané no ha lliurat ni a Martí ni a cap altra persona “cap quantitat de diners” per a l’adjudicació del casino i, per últim, que l’empresari “no ha tingut ni ha pogut tenir mai la seguretat que el concurs del casino d’Andorra s’adjudicaria a la societat en què participa”. Com que en els mateixos articles es fan servir imatges que fan referència a la seva vida privada, es demana, així mateix, que s’eliminin les notícies publicades i també les fotografies. A més, en el mateix escrit es qüestiona el mitjà sobre quantes visites hi ha hagut a la web en els dos dies en què s’han publicat aquestes notícies i se sol·licita que en el futur s’abstinguin de fer servir fotografies de Montané.

Pel que fa a La Valira, el lletrat de l’empresari demana, en un requeriment datat del 15 de gener, que es despubliqui la notícia apareguda en aquest portal digital el 14 de gener i que s’indiquin les visites registrades. També se sol·licita que no utilitzin més la fotografia que acompanya aquest article. Cal destacar que aquest dimarts aquesta publicació encara es pot llegir a aquest mitjà digital.