Política 25/07/2018

Pallarés mostra la seva preocupació pel transport sanitari

Entre d'altres qüestions Pallarés vol saber si s'està complint el pla director i si el SAAS fa la supervisió d'aquest servei

ARA Andorra
2 min
Els consellers liberals Jordi Gallardo i Judith Pallarés durant la sessió de Consell General. / M. F. (ANA)

Andorra la VellaEl grup parlamentari liberal ha tramitat una demanda d’informació al Govern al voltant del transport sanitari. Mostren la seva preocupació davant el que consideren un seguit d’irregularitats en aquest servei. Per aquest motiu, la consellera Judith Pallarés vol saber, entre d'altres temes, si s’està complint el pla director del transport sanitari i si el SAAS està fent la tasca de supervisió d’aquest servei.

Des de Liberals d’Andorra es posa en relleu que la petició deriva del fet que en la darrera sessió de control al Govern, des de l’executiu es va confirmar que l’empresa Ambulàncies del Pirineu havia estat sancionada per part d’Inspecció de Treball i que el ministre de Salut va reconèixer que “constaven problemes tècnics en els vehicles de l’empresa”, tal com remarquen des del grup parlamentari liberal, afegint que el cap de Govern es va comprometre “a mirar i verificar” les irregularitats denunciades per la presidenta suplent del grup parlamentari liberal. Conclouen que no tenen constància que s’hagin pres accions al respecte.

Des dels liberals posen en relleu, a més, que els consta que el 14 de juliol s’hauria prorrogat un any el contracte a l’empresa, de forma automàtica. En aquest sentit, Pallarés alerta que “el concurs inicial indicava que si l’empresa rebia sancions, la pròrroga no seria possible”. Per això i davant les queixes que diuen que han rebut han "decidit cursar una demanda d’informació perquè el Govern expliqui si s’està complint amb el pla director i si té constància de queixes dels usuaris”, ha exposat Pallarés.

Entrant en detall, en relació a l’alta rotació del personal denunciada pels sindicats es sol·licita a l’executiu “còpia de totes les autoritzacions de noves contractacions de personal que el SAAS ha donat a l’empresa adjudicatària”. Pel que fa a la prevenció de riscos i higiene es vol “còpia dels rebuts de neteja i desinfecció dels uniformes del personal dels anys 2016 i 2017”. En matèria de formació, es demana “còpia del pla de formació i dels llistats d’assistència a cursos de formació des del 2014”. En relació a les reclamacions dels usuaris, es sol·licita “còpia de les mesures de correcció exigides a l’adjudicatari per part del SAAS sobre aquestes reclamacions” i còpia dels fulls de reclamació efectuats des del 2014. Per últim, es reclama “còpia dels controls anuals de qualitat global i dels informes corresponents que el SAAS ha efectuat a l’empresa adjudicatària en compliment del pla director”.

En un altre apartat de la demanda d’informació, Pallarés sol·licita al Govern que li faci arribar còpia dels informes sobre riscos laborals i de seguretat en el treball des de l’any 2015, relació del nombre d’hores localitzables pagades als treballadors durant el 2016 i 2017 i, per últim, tots els imports pagats mensualment a l’empresa adjudicatària des que es va contractar l’any 2014.

El ministre portaveu, Jordi Cinca, ha manifestat que desconeixia si el servei ha estat prorrogat tal com ha denunciat Pallarés però ha volgut incidir en el fet que cal "dissociar" les "hipotètiques irregularitats" de la preservació del servei i que aquest es doni en condicions "òptimes". També ha destacat que el model actual de transport sanitari, amb un pes important dels bombers, es considera "oportú".

stats