Societat 30/07/2015

Acaben les obres als accessos de Soldeu i el Pas de la Casa

S'han construit dues noves rotondes que han de suposar una millora especialment en la gestió del trànsit en condicions extremes a l'hivern

ARA Andorra
2 min
La rotonda del Pas de la Casa / SFGA

Andorra la VellaDesprés de mesos de treballs, les noves rotondes de Soldeu i el Pas de la Casa, així com els eixamplaments de la CG2 que porten associats, ja són una realitat. En el cas del Pas de la Casa, les obres s'han fet a la zona de la benzinera Gasopas, mentre que a Soldeu s'ha actuat a la sortida nord, tal com ha donat a conèixer el Govern en un comunicat.

Al Pas de la Casa, les obres s'han fet en una zona on "calia donar compliment a un punt de gir que consta al Pla Sectorial de Noves Infraestructures Viàries i que havia estat abastament reivindicat". D'aquesta manera, s'ha fet una rotonda en aquest punt i s'ha eixamplat un tram anterior i posterior de la CG2, a més de fer la millora de connexió del carrer Sant Jordi.

Aquesta obra, remarca el Govern en el comunicat, "ha suposat una millora per dirigir i ordenar millor el trànsit en la zona de la cruïlla". Aquesta acció, afegeix, "guanya importància en condicions adverses com l'hivern, o en situacions de boira, donat que s'il·lumina la part central de la rotonda, reforçant així la informació al conductor relativa al pas per una zona de cruïlla".

A més, també s'han millorat els drenatges de la carretera així com la resta de serveis, alhora que s'han efectuat millores en talussos de la CG2 en zones properes a la rotonda, i s'han col·locat noves baranes per als vianants i de protecció davant els desnivells per als vehicles. Les baranes són d'acer i fusta, seguint la nova tendència paisatgística del Govern en carreteres, especialment en zones de muntanya.

Els treballs van començar el 16 de maig del 2014 i han tingut un cost total de 905.720 euros.

Punt de gir abans de l'allau de Soldeu

Pel que fa a les obres de Soldeu, el Govern destaca que es tracta d'una rotonda "estratègica" des del punt de vista de la mobilitat hivernal, ja que permet guanyar un punt de gir abans de la zona de l'allau de Soldeu. Està pensada sobretot per al gir de camions i autobusos, a fi de descongestionar el nucli de Soldeu en situacions de treta de neu.

És per això que l'obra té una barrera, un pòrtic d'informació i càmeres, per tal que des del Centre Nacional del Trànsit es pugui efectuar el tancament de la zona de l'allau.

A banda, aquesta obra també ha significat la primera via que el Govern habilita amb un carril bici de tipus cicloturista, al voral de la carretera, d'un metre i mig, segregat de la zona de pas per a vianants i en sentit ascendent. L'eixample i el carril bici també tenen continuïtat cap a la fase anterior i que es va enllestir fa uns mesos, just a la sortida de Soldeu.

stats