Allau de demandes perquè el comerç electrònic s’ampliï més enllà de l’alimentació

Comerciants i clients creuen que l’autorització de Govern que permet la venda de material de papereria als supermercats no resol els problemes de moltes famílies després de 15 dies de confinament

El permís perquè els supermercats puguin vendre, juntament amb els productes d’alimentació i higiene, altres mercaderies com material de papereria i alternatives al tabac com cigarretes electròniques o IQOS no respon a les expectatives de comerciants i clients. Empresaris consultats per l’ARA han explicat que l’autorització “se circumscriu als supermercats i a articles molt concrets, i per tant no resol el problema de totes aquelles persones que necessiten algun objecte quotidià” que els faci més fàcil el confinament.

Els més actius a les xarxes són precisament els ciutadans que busquen algun electrodomèstic, algun aparell electrònic, roba interior, roba per la llar, material esportiu per fer activitat física a casa o joguines per entretenir els més petits de la família un cop transcorregudes dues setmanes de confinament. La majoria es pregunten per què està permesa la compra d’articles a través de plataformes com Wallapop o Amazon, i per contra no poden adquirir cap producte a les pàgines de comerç electrònic dels comerços del país.

Tal com va publicar divendres l’ARA, els comerciants amb que ha parlat aquest mitjà proposen dues opcions: generar sinergies i aprofitar els serveis de lliurament a domicili dels diferents supermercats que aquests dies estan autoritzats a operar, o fixar uns protocols obligatoris per a les entregues fetes directament pels comerços. Negocis de papereria, electrònica, productes tèxtils o parafarmàcia, entre altres, veuen amb molt bons ulls aquesta opció. Especialment per afavorir ingressos davant la caiguda total de les vendes i poder ajudar a fer front als salaris del personal i a les despeses de funcionament.