Analitzar el tipus d'esdeveniments per aconseguir un major retorn
L'acollida d'esdeveniments esportius ha estat objecte de debat en el 9è Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya
3 min. Sant Julià de Lòria
El 9è Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya ha analitzat aquest dimecres a la tarda el valor que pot arribar a tenir l'acollida d'esdeveniments esportius per incrementar el valor afegit d'una destinació. Així doncs, s'han escoltat diferents opinions dels conferenciants però s'ha arribat a la conclusió que és important pensar bé el que es fa i buscar un retorn positiu, ja que possiblement un esdeveniment bàsic en temporada baixa pot generar un impacte econòmic més gran que una competició de masses. El moderador d'aquesta sessió, el director general de Vallnord, Martí Rafel, ha assegurat que Andorra està realitzant una gran tasca en aquest sentit perquè “està aconseguint atreure gent i al mateix temps posicionar la marca de país”.
Els protagonistes han estat Alfonso Torreño, director de Màrqueting i Comercial de Grandvalira, Richard Adam, director comercial d'Enganding St Moritz Mountains AG (Suïssa), Philippe Sudres, director de comunicació d'Amaury Sport Organisation (França), Bruno Lalande, cap d'estratègia EMEA REPUCOM (França), i Martin Gaffuri, responsable de curses i de comunicació internacional de Scott Sports (Suïssa). Tots ells han coincidit a destacar la importància de la sostenibilitat dels esdeveniments i conèixer bé quin impacte tindran per a les marques i les destinacions perquè no es poden organitzar grans esdeveniments a qualsevol preu.
Des de Grandvalira, estació que acaba d'acollir la Copa del Món femenina d'esquí alpí, el director de Màrqueting i Comercial ha assegurat que per la seva marca és molt important organitzar esdeveniments com el del passat cap de setmana perquè estan intentant generar una imatge que amb aquestes competicions aconsegueixen posicionar-se. Tot i això, ha reconegut que aquesta temporada s'han organitzat força esdeveniments i cal valorar la seva aportació, ja que per exemple aquest cap de setmana se celebrarà la 'Travessa dels 6 refugis' a la qual participaran al voltant de 200 persones i la inversió publicitària ha estat baixa. “Potser petits esdeveniments també creen història”, ha considerat.
Un dels ponents menys inclinat cap als esdeveniments de gran magnitud és Richard Adam, representant de St Moritz, una referència de l'esquí amb ampli bagatge a nivell esportiu després d'haver organitzat mundials o jocs olímpics. Adam ha afirmat que a nivell de màrqueting, “apostar per megaesdeveniments és obsolet”, i confia més amb esdeveniments bàsics que no impliquin fortes despeses. A més, ha obert un debat polèmic a Andorra en considerar que són més interessants els visitants que pernocten en hostals de joventut que els que ho fan en hotels de luxe, i ha assegurat que “es necessiten més hotels de tres estrelles”.
La jornada d'aquest dimecres ha finalitzat amb una sortida i sopar a Naturlàndia. El congrés seguirà aquest dijous a les 9 hores amb la tercera sessió que parlarà sobre el posicionament del turisme d'aventura en el mercat global.