Societat 23/07/2015

Andorra la Vella, Escaldes i Sant Julià avancen l'apagada del coure al 30 de juny de 2016

El manteniment que Andorra Telecom realitza a la xarxa de coure actual suposa una despesa d'1,4 milions d'euros anuals

Ana
2 min
El director de Relació amb el Client i Màrqueting d'Andorra Telecom, Carles Casadevall, durant la roda de premsa celebrada aquest dijous al matí

Andorra la VellaAndorra la Vella, Escaldes-Engordany i Sant Julià es convertiran, a partir del 30 de juny de 2016, en les primeres parròquies a culminar totalment l'apagada del coure i efectuar la migració cap a la nova xarxa de fibra òptica. Així ho ha comunicat el director de Relació amb el Client i Màrqueting d'Andorra Telecom, Carles Casadevall, durant la roda de premsa celebrada aquest dijous al matí per explicar el funcionament del nou servei de telefonia. En relació amb la planificació del procés d'apagada, Casadevall ha concretat que l'objectiu és fer efectiva la suspensió de la xarxa de coure abans del 30 de juny de 2016 a Andorra la Vella, Escaldes i Sant Julià i abans del 31 de desembre, moment en què també s'apagarà definitivament el servei de telefonia fixa, a la resta del país. En aquest sentit, Casadevall ha explicat que aquest decalatge entre parròquies respon a la major dificultat per poder contactar amb els usuaris, ja que "excepte Andorra la Vella, Escaldes i Sant Julià, la resta de parròquies presenten un gran nombre de segones residencies i això dificulta el procés de comunicació amb els clients" En relació a les xifres actuals, Casadevall ha detallat que actualment encara hi ha 2.800 clients residencials i 1.600 empreses amb algun servei de telefonia fixa sobre coure.

Quant a la motivació que va portar a iniciar el procés d'apagada del coure, el director de Relació amb el Client i Màrqueting d'Andorra Telecom ha explicat que avui en dia els equipaments que es tenen sobre xarxa de coure "estan obsolets" i ha afegit que només es realitza un manteniment, però en cap cas s'inverteix en ells "perquè seria tirar els diners". En relació amb aquest manteniment, Casadevall ha destacat que aquest fet també suposa una motivació addicional per efectuar l'apagada com més aviat millor, ja que "actualment aquests treballs ens suposen una despesa d'1,4 milions d'euros anuals".

Pel que fa als avantatges que oferirà el nou servei als clients residencials, Carles Casadevall ha recalcat que fins al 31 de desembre de 2015 l'alta serà totalment gratuïta i ha afegit que la quota, amb un import de 3,90 euros, es mantindrà igual que amb la telefonia de coure fins a l'1 de gener de 2017. A partir d'aquesta data, moment en què tothom ja haurà migrat cap al nou servei de fibra òptica, l'import de la quota passarà a 6 euros, però inclourà 30 minuts de trucades cap a telèfons fixos nacionals. A més, Casadevall ha explicat que per motivar als clients i aconseguir que es donin d'alta abans del desembre de 2015, "s'estan fent quatre sortejos mensuals amb vals de 100 euros per gastar a illa Carlemany".

Respecte a les línies contractades per les empreses, el director de Relació amb el Client i Màrqueting d'Andorra Telecom ha comentat que "el servei sobre coure no ofereix l'adaptació ni flexibilitat que requereixen les empreses" i ha afegit que "aquesta mancança amb el servei de fibra òptica desapareixerà". A més, Casadevall ha recalcat que quan les empreses migren cap al servei de fibra "la mitjana d'estalvi se situa en un 30%".

Per últim, en relació a les accions que des d'Andorra Telecom s'efectuaran per informar sobre la migració cap al nou servei de fibra òptica, Casadevall, ha explicat que es faran diverses accions com ara l'enviament de 'mailings' informatius a clients residencials i empreses, campanyes d'informació a través de xarxes socials, accions amb el sector dels ascensors, visites a la gent gran a través dels comuns i visites personalitzades amb aquells clients que ho sol·licitin.

stats