Publicitat
Publicitat

Bàsquet per afrontar l'educació

Una vintena d’estudiants del bàtxelor en ciències de l’educació de la Universitat d’Andorra (UdA) s’han pogut apropar aquest divendres a la metodologia Basket Beat

Una vintena d’estudiants del bàtxelor en ciències de l’educació de la Universitat d’Andorra (UdA) s’han pogut apropar aquest divendres a la metodologia Basket Beat gràcies a la primera de les dues sessions que s’oferiran en el marc del programa social de la Fundació ONCA. El projecte Basket Beat arriba per primer cop, d’aquesta manera, a la universitat, després d’haver-se ofert al centre penitenciari o a joves que són atesos pel ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior, tal com ha recordat el coordinador del projecte social ONCA, Joan Hernández.

A banda de conèixer de primera mà aquesta metodologia, els joves han pogut treballar altres continguts. Així, tal com ha explicat el responsable del Basket Beat, Josep Maria Aragay, s’ha apropat els alumnes al que són les arts comunitàries i “com es poden utilitzar des dels vessants polític i social” i també s’ha intentat que “pensin com a professionals”, que “mirin els altres” i també que puguin reflexionar sobre les eines educatives que podran aplicar a les tasques educatives que desenvolupin en el futur. Aragay ha remarcat que les arts són "una eina molt poderosa" per treballar amb col·lectius o per utilitzar-les en l'àmbit educatiu.

El responsable del Basket Beat ha remarcat que és important “revisar el rol com a educadors”, és a dir, pensar en com és vol que sigui l’educació o com es vol ser com a educador, tenint en compte que cal “omplir de contingut” les paraules. De fet, ha remarcat que fan “una de les tasques més importants del món, que és acompanyar les persones” i que és important que no s’adopti aquest rol “oprimint o controlant”, arran d’un abús de poder.

Els estudiants de la matèria de didàctica de les ciències socials han treballat aquests aspectes a través de les pilotes de bàsquet. Hi haurà una nova sessió el 27 d'abril.

Etiquetes