Societat 29/08/2018

La CASS actualitza el reglament de personal després de 50 anys

La nova normativa incideix especialment en la carrera professional i la formació continuada

Ana
1 min
Seu de la Caixa Andorrana de Seguretat Social. / ARXIU ANA

Andorra la VellaEl consell de ministres ha validat aquest dimecres el nou reglament de personal de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS), després de ser elaborat amb el consens de la direcció, el consell d'administració i els mateixos treballadors de la parapública. Així ho ha donat a conèixer el ministre portaveu, Jordi Cinca, que ha destacat que el document actualitza una normativa "absolutament obsoleta" que datava de l'any 1968, any de la creació de la CASS. A més, han hagut de passar deu anys des que la Llei de la CASS del 2008 instés la parapública a renovar el reglament.

Entre d'altres aspectes, el nou reglament fa un incís especial en la promoció interna dels treballadors, que podran fer carrera professional dins de la institució, així com en la seva formació continuada. Segons el ministre, amb aquestes novetats la CASS podrà fer front a les necessitats de personal i podrà cobrir vacants des de la promoció interna. El reglament del personal regula els seus drets i deures, així com les graelles salarials i el sistema d'avaluació, que s'ha adaptat a la realitat actual.

El reglament es va presentar al consell d'administració de la CASS al novembre, i es va fixar un termini per analitzar la proposta i aportar-hi millores, així com un temps perquè els treballadors de la parapública també hi poguessin fer aportacions.

stats