Societat 15/01/2019

Les baixes laborals i la manca d'informació, principals incidències de la CASS

Caubet es mostra satisfet dels resultats obtinguts en l'estudi de satisfacció dels seus usuaris durant el 2018

M. P.
2 min
El director de comunicació, relació amb l'assegurat i mètodes de la CASS, David Caubet, durant la roda de premsa. / M. P.

Andorra la VellaLa CASS ha presentat aquest dimarts els resultats de l'estudi de satisfacció dels seus usuaris durant el 2018. En aquest sentit, la nota ha estat positiva, ja que la valoració mitjana tant dels treballadors com dels empresaris ha estat d'un 7 sobre 10. Tot i això, tal com ja va passar el 2017, també hi ha factors negatius com la informació que reben els usuaris per part de la corporació o el descontentament dels empresaris pel que fa a la gestió de les baixes de treball.

El director de Comunicació de la CASS, David Caubet, ha informat que fins un 20% dels empresaris han manifestat que han patit alguna incidència i un 2,5% dels quals asseguren haver tingut problemes amb les baixes laborals. "Això xoca amb la visió dels assegurats que han estat de baixa, que voldrien que no hi hagués tant control", ha afirmat Caubet, encara que aquesta doble visió "suposa dificultats per acontentar els dos col·lectius".

En relació a la informació emesa per la CASS, els usuaris ja es van queixar l'any passat de què aquesta era poca i de baixa qualitat. És per aquest motiu que durant el 2018 s'ha treballat per oferir més informació a través de diferents canals com la seva plana web o per via telefònica. Solucionat aquest problema, Caubet ha declarat que "aquest any el que passa és que els usuaris no veuen empatia per la nostra part per posar-nos al seu lloc".

Una altra de les incidències està relacionada amb la gestió dels volants de desplaçament pel que fa al transport de mercaderies o de passatgers. L'augment de controls de treballadors a altres països, sobretot a França, ha provocat que els transportistes sempre hagin de portar un document acreditant que estan coberts per la CASS.

Tot i aquests fets negatius, Caubet ha fet una valoració positiva de les dades obtingudes. Després d'haver enquestat per via telefònica a 600 afiliats i fins a 300 declarants, "hem millorat en la percepció que tenen els usuaris" respecte a l'evolució de la CASS. "Hem fet molts esforços per mantenir-nos", ha manifestat, tot i que no creu que en els anys vinents la xifra pugui ser més elevada.

D'altra banda, Caubet ha informat que l'any vinent es durà a terme una enquesta més treballada que segmentarà la població per tal d'aplicar mesures correctives als punts que han patit una davallada el 2018.

stats