El ratolí més famós de Disney inaugura The Shopping Mile

L'exposició d'onze figures de Mickey Mouse es podrà visitar fins al pròxim 25 d'abril

El nou eix comercial d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany (ECAEE), The Shopping Mile, s'ha inaugurat oficialment aquest dissabte mitjançant l'exposició 'Art Mickey', un homenatge al ratolí de Disney Mickey Mouse que celebra el seu 90è aniversari i que es podrà visitar únicament a Andorra fins al pròxim 25 d'abril. L'exposició és una mostra a l'aire lliure formada per onze figures de reinterpretacions del personatge situades en onze localitzacions exteriors d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Les figures mesuren fins a 2,4 metres d'alçada i compten amb la silueta del popular personatge tematitzat de maneres diferents però conservant els seus trets més icònics.

El ministre de Turisme, Francesc Camp, ha definit aquesta exposició com "un dia important pel país perquè ens ha d'ajudar a fer que el comerç vagi millor", ja que actualment "no està passant pel seu millor moment". A més, ha definit aquesta acció com a necessària, però no suficient, perquè Andorra tingui una oferta comercial de primer nivell i sigui "una plaça coneguda arreu del món". Tot i això, ha destacat que "encara queda molta feina per posicionar l'eix com un referent internacional", però ha assegurat que calia fer aquesta feina prèvia. Tanmateix, Camp ha posat en relleu que "s'ha fet molt poques vegades una exposició de Disney al carrer".

Per la seva banda, el vicepresident de màrqueting de Disney per Espanya i Portugal, José Vila, ha dit que "aquest és un cas únic i exclusiu" i ha obert la porta a noves col·laboracions amb Andorra, ja que per aquest "any de celebracions" es té previst dur a terme més accions.

"Ha de ser el principi d'una continuïtat important pel comerç" del país, ha assegurat la cònsol major d'Andorra la Vella, Conxita Marsol, que ha comunicat que la col·locació d'aquestes figures va adreçada a conformar la zona com a un punt d'atracció per als visitants i perquè recorrin tot l'eix comercial.

Quant a la cònsol major d'Escaldes-Engordany, Trini Marín, ha manifestat que no hi ha res millor "que fer la presentació d'aquesta unió amb art al carrer". Respecte a la polèmica sorgida arran de l'eslògan escollit per l'eix, Marín ha indicat que d'aquesta manera s'arriba a un públic més internacional i, aquesta fórmula, ja s'ha escollit en altres ocasions com en l'eslògan de Vivand.