Societat 26/07/2018

Expectació i neguit de la UHA per l'impacte de la reputació en línia

També consideren que un any d'adaptació serà un termini escàs per a aquells que hagin de fer més reformes

M. F.
2 min
Turistes entrant a un hotel. / ARXIU ANA

Andorra la VellaLa Unió Hotelera d’Andorra (UHA) ha expressat el seu neguit per l’impacte que pot acabar tenint la repercussió en línia després que el Govern hagi donat aquest dimecres el vistiplau al reglament regulador de la classificació dels establiments d’allotjament turístic hoteler. D’aquesta manera, la directora de l’ens, Sarah-Jane Giménez, ha confessat que el sentiment és, fins i tot, de “por” ja que es tracta d’una qüestió novedosa, no només a Andorra sinó en l'àmbit internacional. També mostren la preocupació pel fet que el termini d’adaptació a la nova norma sigui de només un any, un aspecte que pot ser problemàtic, especialment, en el cas d’aquells establiments que hagin de fer més reformes.

Giménez ha destacat, però, el fet que s’hagi treballat “de la mà” del Govern i que moltes de les seves propostes hagin estat acceptades. “Ens han escoltat”, ha remarcat, posant com a exemple que les puntuacions positives de la reputació en línia s’hagin incrementat en un 2% respecte a la proposta inicial, amb la qual cosa creuen que es beneficia aquells que tinguin una millor valoració. Malgrat això, temen que alguns clients amb un ànim de revenja o de xantatge puguin fer comentaris negatius i que això pugui tenir un efecte negatiu en la nota que es pugui aconseguir. Per tant, es mostren a l’expectativa del resultat que pugui tenir aquest criteri d’avaluació, ja que creuen que tant pot ser que “funcioni molt bé” com que certes crítiques sense fonament puguin acabar perjudicant l’establiment. “Hi ha incertesa per veure com funcionarà”, remarca Giménez. Per exemple, recorden l’impacte que tindran a partir d’ara els serveis en la qualificació per a l'obtenció de la categoria, i en aquest sentit, posen com a exemple les dificultats que té el sector per trobar personal qualificat i la repercussió que això pot tenir en l’avaluació.

Pel que fa al termini d’adaptació a la nova norma, que serà d’un any, la directora de la UHA posa en relleu que serà “curt” per a aquells que hagin de fer més adaptacions. En aquest sentit, creu que aquells que han anat invertint al llarg dels anys no haurien de tenir “tants problemes”. Tot i així, des de la Unió Hotelera esperen que des del Govern se sigui “flexible” un cop passat el període d’un any d’adaptació.

Giménez considera que no seran molts els establiments que hagin de veure rebaixada la seva categoria arran de l‘aplicació del reglament ja que com a exemple ha destacat que, en general, les instal·lacions dels establiments són bones. De fet, considera que el reglament ha de suposar un salt qualitatiu i farà que els allotjaments siguin més comparables i també que aquells que no han fet millores s’hagin de posar “les piles”.

stats