La Fundació ONCA ofereix noves propostes del programa socioeducatiu

A partir del 7 de novembre, s'incorpora l'escola andorrana de batxillerat

El Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, patrons de la Fundació ONCA, reprenen el programa socioeducatiu 'Música i creativitat' iniciat el 2015 i amplien els seus àmbits d’actuació i, en conseqüència, els col·lectius participants. El programa vol treballar la utilització de la música com una eina d’inclusió social que permeti explorar nous horitzons i posar a l’abast de tothom la participació artística.

A partir del mes de novembre tornen les sessions amb la metodologia Basket Beat, amb els joves del Servei d’atenció als adolescents en risc (SAR), del ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior del Govern d’Andorra. Paral·lelament, s’inicia un nou Basket Beat dirigit a alumnes de segon de batxillerat de l’escola andorrana que han de desenvolupar un projecte de participació, actuació i servei (PAS), indispensable per a l’obtenció del títol de batxillerat. 

Les sessions s’iniciaran el 7 de novembre, de les 17.30 a les 19 hores, a les instal·lacions del Centre d’Atenció Primària del comú d'Escaldes-Engordany, i es duran a terme de forma setmanal. Seran impartides per l’equip de Basket Beat, liderat per Josep Maria Aragay, i estaran dirigides als joves del Servei d'atenció als adolescents amb risc, i s’hi afegiran set alumnes de segon curs de l’escola andorrana de batxillerat, que han de dur a terme un projecte de participació, actuació o servei. El treball finalitzarà el 27 de març de 2019, amb una mostra final per a familiars, amics i persones vinculades a l’àmbit social i educatiu.

Segons Aragay, "Basket Beat, en aquest cas amb joves i adults, té la voluntat d'acompanyar el desenvolupament de les persones mitjançant la creació musical en grup i amb pilotes de bàsquet. Els objectius vinculats a aquesta metodologia són facilitar la veu, el pensament crític i la trobada entre els joves i els col·lectius amb menys oportunitats per tal de construir comunitats més participatives i apoderades."

Basket Beat neix durant la primavera del 2009 com un projecte que utilitza la pilota de bàsquet, el cos i el joc per facilitar l’accés a l’experiència artística, amb una mirada crítica de transformació social. Els objectius vinculats a aquesta metodologia són els de facilitar l’accés dels col·lectius participants a experiències artístiques grupals de qualitat, promoure l’entrenament d’habilitats per a la vida, desenvolupar accions que construeixin comunitats més participatives i apoderades, i fomentar la paraula de joves i entre joves. El programa 'Música i creativitat' i el seu projecte Basket Beat compta amb la col·laboració del comú d’Escaldes-Engordany.

El projecte de participació, actuació i servei (PAS) constitueix un marc d’experiències que permet als alumnes plantejar-se reptes i desafiaments que els poden portar a fer canvis profunds en la seva vida. Els alumnes presenten interessos, coneixements i motivacions diverses i, per tant, objectius i necessitats d’aprenentatge diferents, per la qual cosa el projecte pot abordar qualsevol servei que aporti un creixement personal a l’alumne. La superació satisfactòria del projecte PAS és requisit per a l’obtenció del títol de batxillerat.

El Servei d’atenció als adolescents en risc és un recurs de l’àrea de Suport als Joves Tutelats i Extutelats del mMinisteri d’Afers Socials, Justícia i Interior del Govern d’Andorra, que neix amb la finalitat de donar resposta als adolescents en situació en risc.

És un servei diürn preventiu de prestació bàsica garantida, fora de l’horari escolar, que dona suport, estimula i potencia l’estructuració i el desenvolupament de la personalitat, la socialització, l’adquisició d’aprenentatges bàsics i compensa les deficiències socioeducatives de les persones ateses mitjançant el treball individualitzat, el grupal, la família i la comunitat.

Les funcions del servei consisteixen en prestar serveis d’intervenció socioeducativa no residencial per a adolescents proporcionant-los acolliment i convivència, atenció individual i en grup, derivació i integració a recursos normalitzats de la comunitat, així com la coordinació amb altres agents socials.

Etiquetes