Grandvalira diu que "Aquest hivern, tots serem campions"

Ja està en marxa la campanya de comunicació de les finals de la Copa del Món, que té com a ambaixadors a Carolina Ruiz i Luc Alphand

“El món ens mira” (2012). “The World Cup is here” (2016). Dos eslògans que Grandvalira ha utilitzat per promocionar la celebració d’una prova de la Copa del Món a les seves pistes d’esquí. Pel que fa a la que està per venir, i que serà la més important a nivell de transcendència i repercussió mediàtica, l’eslògan escollit és "Aquest hivern tots serem campions". Una frase que cerca que la població del país “es faci seva” la celebració de les finals de la Copa del Món, tal com ha manifestat el director general de Grandvalira-Nevasa, Alfonso Torreño. I per aconseguir-ho, s’apel·la molt a “l’emoció”, ha afegit. 

L’esdeveniment, que tindrà lloc a Soldeu-El Tarter de l’11 al 17 de març, suposa un “repte encara més gran” que el del 2012 i el del 2016, perquè “ens obliga a superar el que hem fet fins ara”, ha reconegut Torreño, a nivell d’organització i d’implicació nacional. “Andorra respon quan se li demana”, ha garantit el director general del comitè organitzador de les finals de la Copa del Món 2019, Conrad Blanch.

Blanch i Torreño han estat els encarregats, aquest dimarts al migdia, de presentar la campanya de comunicació d’aquestes finals, la qual arrenca aquesta mateixa setmana i s’allargarà fins a l’abril. Compta amb dos ambaixadors andorrans, els esquiadors Mireia Guitérrez i Joan Verdú, així com dos de renom internacional: l’espanyola Carolina Ruiz i el francès Luc Alphand.

Durant aquest acte de presentació de la campanya, Torreño ha recordat que un esdeveniment d’aquestes dimensions pot arribar a superar els 748 milions d’espectadors potencials (tal com es va registrar a les finals de Méribel del 2015), i que s’esperen uns 350 mitjans acreditats, així com l’assistència de 1.500 persones entre periodistes, corredors i 'staff'. A més, i pel que fa a xifres de públic, ha recordat que en una jornada habitual del mes de març es poden arribar a acumular fins a 25.000 esquiadors a les pistes de Grandvalira, els quals poden ser públic potencial. 

Les finals de la Copa del Món comptaran amb un acte inaugural el dimarts 12 de març a la pista Avet, amb llum i foc. Una altre acte clau serà el sorteig de dorsals, el dissabte 16, ha explicat Blanc. A més a més, i per ajudar a aquesta implicació de país, es llançarà un videojoc sobre la competició per crear una Copa del Món virtual, que culminarà amb una final la setmana prèvia a l’esdeveniment. 

Optimisme amb les negociacions per salvar Grandvalira

A l’acte de presentació de la campanya hi ha assistit el ministre de Turisme, Francesc Camp, que ha parlat sobre les negociacions a tres bandes que se s’estan duent a terme per mirar de salvar la marca Grandvalira. “L’important és que ens estem veient, això demostra una voluntat de parlar i, espero, entendren’s”, ha manifestat. Camp ha recordat la trajectòria de la marca i ha exposat que “tirar això per la finestra, seria una llàstima”, afegint que tindria “un impacte negatiu” també per molts sectors que en depenen, com la restauració o el transport. 

Camp s’ha mostrat optimista amb què es pugui arribar a una entesa, però ha garantit que en qualsevol cas les negociacions no afectaran el desenvolupament d'aquesta temporada. No ha volgut desvetllar, però, el contingut de les negociacions. Únicament ha dit que es mostra partidari de, si és necessari, “fer algun canvi d’alguns dels elements que han sustentat la relació entre Ensisa i Saetde”. I és que, al seu parer, si aquests canvis “han de comportar un acord final, benvingut sigui aquest canvi”. 

Finalment, Camp també ha reconegut que la decisió final sobre la marca Grandvalira afectarà la campanya de promoció del país que es pugui preparar des d’Andorra Turisme per a la temporada 2018-2019. Però, tenint en compte que ja hi haurà una decisió a la primavera, “hi ha temps suficient per treballar” de cara a l’hivern vinent.