Més mercat internacional gràcies a les Copes del Món

El nombre d'esquiadors ha augmentat un 35% des de la temporada 2012-2013

Des que la temporada 2012-13 Grandvalira va acollir per primera vegada una prova de la Copa del Món de la FIS els dies d'esquí venuts, és a dir el nombre d'esquiadors, procedents del mercat internacional han incrementat un 35%. De manera paral·lela, durant aquests set anys també ha augmentat fins a un 50% la facturació procedent de la despesa que fa aquest grup de visitants al domini esquiable de les valls d'Orient. Unes dades que, malgrat només tenen en compte aquells forfets venuts a través d'agències o turoperadors, expliquen el creixement que ha patit els darrers anys l'estació en nombre de visitants.

Aquestes dades dibuixen una tendència a l'alça en esquiadors procedents de països com Holanda, Bèlgica, Polònia, els països nòrdics, Rússia o fins i tot Israel, mentre que es mantenen mercats internacionals ja consolidats com França i Anglaterra. Entre tot plegat, el mercat espanyol continua representant encara una mica més de la meitat dels visitants que esquien a les pistes de Grandvalira, però la diferència cada vegada s'escurça més. “Els segments de mercat que més han crescut són aquelles que per nosaltres fa uns anys eren els menys estratègics”, ha explicat el director general de Grandvalira, Alfonso Torreño, que ha qualificat de “crucial” aquest canvi de paradigma per explicar el creixement que ha patit l'estació els darrers anys.

Si bé l'organització de les proves o finals de copes del món, així com l'organització d'altres esdeveniments internacional com el Quilòmetre Llançat, el Total Fight, són un factor que han contribuït a aquestes bones xifres, no és l'únic. Torreño destaca que darrere de l'acollida de les competicions internacionals, que serveixen per donar prestigi i visibilitzar al domini esquiable, hi ha tota una feina d'estratègia comercial i de campanyes de comunicació que completen les tres potes que han fet possible el creixement. Una feina que es va iniciar de manera conscient el 2010 i que a partir del 2012 va començar a donar els seus fruits. “Un aspecte sense l'altre no hagués funcionat”, ressalta Torreño.

Una tasca que ha consistit en vendre la marca en fires, cercar nous clients i nous mercats, amb accions especials per agències i turoperadors així com unes campanyes de comunicació que han ajudat a fer arribar el nom de Grandvalira més enllà de les fronteres habituals, col·locant el domini dins de les dotze estacions del món amb més afluència. El director general també ha volgut reconèixer el gran suport que han rebut en tot moment per part d'Andorra Turisme i d'Ski Andorra alhora de traspassar fronteres.

El futur? Que continuï el creixement

Vist l'increment del mercat internacional l'objectiu de cara al futur és mantenir l'estratègia d'acollir competicions de prestigi, alhora que es milloren les xifres dels petits mercats, arribar en aquells segments que encara no s'ha pogut arribar i fidelitzar els tradicionals. “El creixement extra l'hem tingut amb l'arribada d'esquiadors internacionals, malgrat que la base del mercat espanyol segueix sent fonamental”, recorda Torreño.