Societat 19/03/2018

Plànols per animar la ciutadania a caminar

El comú d'Andorra la Vella ha instal·lat panells en una vintena de llocs, vinils als ascensors públics i lones a les obres on consten les distàncies a peu entre diferents punts

Ana
2 min
Un dels cartells que s'han instal·lat davant el comú d'Andorra la Vella. / D. R. (ANA)

Andorra la VellaEl comú d’Andorra la Vella vol incidir en els hàbits saludables entre la població i, per aquest motiu, ha posat en marxa una campanya, sota el nom de Metrominut que pretén que es facin desplaçaments urbans a peu enlloc de fer servir el vehicle. D’aquesta manera, s’han instal·lat panells a una vintena de punts, vinils als ascensors públics i es col·locaran deu lones a les obres en què constaran plànols amb la informació del temps que es tarda en anar caminant entre diferents punts.

El conseller de Medi Ambient i Innovació d’Andorra la Vella, David Astrié, ha posat en relleu que de moment la zona sobre la qual es marquen aquests trajectes és la que va de l’Estela al carrer de la Unió, és a dir, d’entre uns deu o vint minuts i que si aquesta proposta té bona acollida s’ampliarà a la resta de la parròquia. “Es tracta d’un plànol senzill, que simbolitza els diferents trajectes i el temps” que cal per cobrir-los, ha explicat Astrié, afegint que s’ha agafat com a exemple els mapes dels metros de les grans ciutats, utilitzant diferents colors per marcar els diferents recorreguts. Aquesta senyalització, tal com ha comentat, ja funciona en d’altres ciutats, com Tolosa o Pontevedra. De fet, Astrié ha destacat que a la ciutat gallega s’han reduït un 30% els desplaçaments en vehicle i s’ha constatat beneficis, fins i tot, per a la salut, amb un descens de malalties cardíaques. A les grans ciutats la mobilitat es divideix en terços, ha afegit, de tal manera que un terç són els desplaçaments en transport públic, un altre a peu i un altre en vehicle particular. A Andorra, ha concretat el conseller, el 60% es fa en vehicle particular i un 20% a peu i la resta en transport públic, amb la qual cosa “hi ha marge de millora” i s’espera que amb campanyes com la que s’ha llençat hi hagi cada vegada més persones que entenguin que per fer alguns trajectes poden anar més ràpid caminant que amb vehicle.

L’edició dels cartells que s’han ubicat en vint punts (40 en total), els vinils i deu lones han tingut un cost de 2.500 euros, ja que s’ha fet amb mitjans interns de la corporació comunal.

stats