Societat 17/01/2019

Resolts els problemes informàtics a Tràmits

Aquest dijous s'amplien els horaris fins a les 18 hores

Agència Ana
2 min
Aquest dijous el Servei d'Immigració ha tingut molta afluència / M. R (ANA)

Andorra la VellaEls problemes informàtics que des de dilluns han impedit efectuar gestions al Servei de Tràmits i Immigració, i part de les que fa el departament de Duana, s'han solucionat aquest dijous a primera hora del matí, segons ha anunciat el Govern en un comunicat.

Els afectats per l’avaria i que hagin entrat la documentació escaient igualment o aquells que la tramitin aquest dijous o divendres es veuran beneficiats amb la gratuïtat d’aquests tràmits fins a 50 euros o amb un descompte per aquesta mateixa quantitat si la tramitació és molt més costosa. Els horaris d’atenció al públic d’aquests dos dies finals de setmana s’ampliaran i el dijous serà fins a les 18 hores i el divendres fins a les 16.30. Aquestes són les mesures que ha decidit l’executiu arran d’aquesta incidència informàtica.

Tal com ha explicat aquest dimecres el ministre portaveu, Jordi Cinca, l’avaria s’ha produït en un servidor que dona servei a Tràmits que, si bé no ha estat l’únic departament afectat de l’administració, sí que ha estat el que s’ha vist més perjudicat. Aquesta avaria, segons Cinca, ha estat “localitzada i analitzada” i s’ha optat per reconstruir aquest servidor.

Perquè l'executiu expliqui, un altre cop, públicament quina ha estat l'errada el conseller general del PS, Pere López, ha formulat una pregunta sobre la qüestió que l’executiu haurà de respondre de forma oral en la sessió de control prevista per a dimecres vinent.

En l’escrit tramitat aquest dijous a Sindicatura el conseller general socialdemòcrata recorda que “el sistema informàtic de Govern ha estat avariat durant almenys tres dies” i que “tot i que les incidències van començar dilluns al matí no en va informar fins a la matinada del dimarts”. A més, remarca que “els tràmits administratius, les gestions duaneres o d’immigració, entre molts d’altres, no s’han pogut efectuar al llarg d’aquests dies”.

Per això, el parlamentari del PS demana “quins han estat els motius de l’avaria” i “si aquesta ha implicat l'activació del contracte de manteniment de l'empresa Spai a la qual es va adjudicar els treballs de manteniment de 'hardware' i 'software' de tot el maquinari gestionat pel DSI”. També vol saber “si hi ha hagut tràmits que no s’han pogut realitzar normalment” i “quines han estat les conseqüències i efectes més rellevants per als ciutadans de no haver pogut realitzar-los”, replica en un comunicat.

stats