Societat 17/01/2018

El SAAS crearà una comissió de treball amb el personal d'Urgències per abordar-ne el funcionament

El col·lectiu mèdic i d'infermeria han denunciat les condicions de treball del servei

Ara Andorra
2 min
El servei d'Urgències de l'Hospital Nostra Senyora de Meritxell. / ARXIU ANA

Andorra la VellaLa direcció del Servei Andorrà d'Assistència Sanitària (SAAS) ha decidit crear una comissió de treball amb el personal d'Urgències de l'hospital Nostra Senyora de Meritxell per analitzar conjuntament la situació del servei i les mesures a prendre per pal·liar-ne les mancances.

Després de rebre una carta de queixa del personal del servei, la direcció s'ha reunit aquest dimecres al matí amb el col·lectiu mèdic, "amb un bon clima de col·laboració", i aquest dijous ho farà amb el col·lectiu d'infermeria. Després de la trobada, tant el SAAS com el personal donaran explicacions als mitjans de comunicació.

Segons ha transcendit, el personal està molt descontent perquè falta la meitat de la plantilla necessària perquè les urgències funcionin correctament i, a més, hi ha professionals que estan fent fins a 200 hores setmanals. La pressió ha provocat diverses dimissions i baixes laborals entre la plantilla.

La consellera general socialdemòcrata Rosa Gili i la consellera independent Sílvia Bonet, les dues del grup parlamentari mixt, han aprofitat la difusió del malestar per entrar diverses preguntes a la Sindicatura perquè les respongui el Govern per escrit. Entre les qüestions que demana Gili hi ha el nombre de personal que treballa actualment a Urgències, quants efectius serien necessaris, l'evolució del servei, els torns i horaris i el temps d'espera dels pacients.

Bonet, que va ser ministra de Salut, també pregunta en el mateix sentit: quanta gent treballa a les urgències, quant personal seria necessari, el temps d'espera dels pacients, l'evolució de la plantilla i les seves altes i baixes. A més, ha sol·licitat diversa documentació per conèixer la planificació, organització i gestió dels recursos humans i materials de tots els departaments adscrits al servei d'Urgències, com poden ser el SUM, el transport sanitari terrestre i l'helicòpter, analitzar la càrrega de treball que pateix el servei i la dimensió de la plantilla per poder fer front a les necessitats que té el servei en determinats dies o hores, quan "l'increment dels pacients i la seva complexitat provoquen que hagi d'haver un augment dels recursos humans".

stats