La UHA mostra la seva disconformitat amb les declaracions de Camp i Torres

La organització defensa que han fet "molts esforços per vendre les entrades" i que l'esdeveniment sigui "un èxit"

La Unió Hotelera d'Andorra (UHA) ha manifestat aquest diumenge a través d'un comunicat, la seva disconformitat davant les declaracions que van tenir lloc el passat dijous durant el transcurs de la presentació dels resultats del Cirque du Soleil, on el ministre de Turisme, Francesc Camp i el director de Producte i Nous Projectes d'Andorra Turisme, Enric Torres, van acusar al sector hoteler de la manca d'implicació referent a la venda d'entrades del Cirque du Soleil.

Tal i com mostra el comunicat, la UHA no comparteix aquestes declaracions i afirma que "el sector hoteler està totalment d'acord amb el projecte de portar un referent mundial com és aquest espectacle al Principat cada estiu, fent molts esforços per vendre les entrades i col·laborant amb Andorra Turisme per a què aquest esdeveniment sigui un èxit". Tot i això, l'associació pren en consideració "l'excel·lent gestió" que el ministre ha tingut fins l'actualitat i de les bones sinergies i col·laboracions que hi ha entre les dues entitats.

La UHA assegura que la implicació del sector hoteler depèn en gran part de la comunicació rebuda per part de l'entitat organitzadora i de la gestió que aquesta realitza per a comercialitzar les entrades mitjançant els hotels, "dos factors molt importants que influeixen directament en les decisions dels hotelers a l'hora de comprar les entrades". És per aquest motiu que l'organització ha demanat "una reunió per a poder solucionar els problemes que hem tingut i millorar la venda d'entrades de cara a l'any vinent".

D'altra banda, també han puntualitzat que estan elaborant un llistat per tal de recopilar totes les queixes que han rebut per part dels associats, en referència al fet que els hotels disposaven d'entrades amb una visibilitat no tan privilegiada com les que s'oferien els dies anteriors i el mateix dia de l'espectacle a través de la pàgina web de venda directa, on els espectadors podien comprar les entrades al moment i escollir la seva ubicació, un fet que, com expliquen, representa l'augment d'un 14% de les vendes directes a través d'aquesta pàgina. A més, la UHA afirma que "la gran majoria dels hotels creuen en el projecte del Cirque du Soleil, independentment de si compren entrades o no".

Pel que fa a les declaracions esmentades anteriorment, la UHA denuncia la crida que es fa al sector hoteler i no a altres sectors que "també són susceptibles de vendre entrades". En un anàlisi que ha fet la organització sobre l'ocupació el mes de juliol, destaca que el nombre de turistes va disminuir en un 2,6% i que el sector ha patit una davallada d'un 11%. Tot i això, ha defensat que la venta d'entrades ha augmentat en un 2% respecte l'any anterior.

Per finalitzar, la UHA informa que ha realitzat una gran reconversió en els darrers anys i està treballant conjuntament amb diversos àmbits de l'administració pública per tirar endavant diversos projectes relacionat amb immigració o educació. "La UHA sempre ha manifestat el seu suport al projecte del Cirque du Soleil" defensa i "molt respectuosament" han afirmat que les declaracions de Camp i Torres "no han estat encertades".

Autèntics Hotels d'Andorra també manifesta el seu malestar

Autèntics Hotels d’Andorra s'ha sumat a través d'un comunicat a la UHA i ha mostrat la seva disconformitat amb les declaracions de Camp i Torres. L'organització afirma que entre els establiments agrupats a aquesta associació hi ha alguns que participen en la venda d’entrades del Cirque du Soleil i altres que han deixat de fer-ho "perquè hi han perdut diners". Això és degut al mecanisme de venda, en el que "l’hoteler ha de reservar i pagar les entrades a l’avança abans de saber si es vendran totes".

D'altra banda, la AHA assegura que, tot i que els hotelers adquireixen les entrades amb la finalitat d’oferir el servei als seus clients, cada any els costa més esgotar-les. Aquest fet, afirmen, suposa generar una pèrdua econòmica que es podria evitar si des del ministeri de Turisme o des d’Andorra Turisme es proposés "un mecanisme més flexible o d’abonament d’entrades no venudes". Així doncs, la UHA demana tant al ministeri com a Andorra Turisme una "reflexió per millorar l’actual sistema de venda d’entrades del Cirque du Soleil per incentivar-ne l’ús per part dels allotjaments turístics".

  • Etiquetes