Martínez i l'ONCA fan la delícia del públic al 'Fronteres del terror i de la guerra'

Amb aquest concert finalitza el cicle 'Fronteres'

Amb el concert ‘Fronteres del terror i de la guerra’ que l’ Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra ha portat a terme aquest dissabte, sota la direcció de la concertino directora convidada, Vera Martínez, i la narració de Gerard Claret i amb la selecció de textos i contextualització històrica d’ Albert Vilaró s’ha tancat el cicle Fronteres a la sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany que lluia un atrezzo preparat per la ocasió.

Aquest darrer concert del cicle de quatre actuacions ha evidenciat, en primer lloc, la riquesa d’hibridació cultural que implica viure en terra de frontera i, per altre, els conflictes que se’n deriven. L’ONCA ha volgut homenatjar la singularitat del territori andorrà i com ens fan reflexionar sobre el paper que va tenir Andorra en la primera meitat del segle XX, marcat per les guerres europees.

El concert que ha tingut molt bona acollida per part del públic assistent ha tingut un repertori format per peces d’ Egar: Serenata per a cordes op.20; de Webern: Langsamer Satz i de Xostakóvitx: Quartet de corda núm. 8, op.110; dedicades a les víctimes del feixisme i de la guerra.

Vera Martínez ha explicat que "és un gran plaer poder tocar amb l'ONCA, per la sonoritat i la quantitat de gent tocant és un gran repte fer-ho bé". La directora concertino convidada va afegir que "tinc molts amics a dintre de l'orquestra i és una sensació molt bonica treballar amb ells".

El programa d'aquest darrer concert del cicle 'Fronteres', segons Martínez "ha estat triat, ja que els compositors han viscut la primera i la segona guerra mundial". En aquest cas, el protagonisme el té Andorra, i hem triat peces on es pot percebre com els compositors hi havia qui transmetien el seu moment de la guerra i com hi havia d'altres que feien que no passava res".