Societat 28/07/2021

El bus a demanda de Canillo supera amb èxit la prova pilot i Novatel s'adjudica el servei per quatre anys

A partir de setembre es preveu que el servei deixi de ser gratuït

ARA Andorra
2 min
L’Uclic, el nou servei de bus a demanda de Canillo

CanilloEl comú de Canillo ha celebrat aquest dimecres una sessió ordinària de consell en la qual s’ha adjudicat per un període de 4 anys, prorrogable dos anys més, el transport comunal a demanda de la parròquia, L’Uclic. Al concurs públic nacional s’hi han presentat dues candidatures i Novatel serà l’empresa encarregada d’oferir el servei. La prova pilot finalitzarà a l’agost i a partir de setembre entrarà en vigor el nou contracte d’adjudicació. A partir d’aquell mes es preveu que el servei deixi de ser gratuït.

La corporació que encapçala el cònsol major, Francesc Camp, posarà en marxa el mes que ve una enquesta per conèixer millor el perfil, els hàbits d’utilització i l’índex de satisfacció del servei per part dels usuaris, així com la valoració sobre les tarifes i tipus d’abonament que el passatger estaria disposat a satisfer.

L’Uclic ha rebut molt bona acollida per part dels ciutadans de la parròquia que han fet ús del servei de transport públic a la carta, una iniciativa pionera a Andorra. De l’1 de març fins el 30 de juny s’han registrat un total de 9.157 reserves i s’han realitzat un total de 6.320 viatges. 425 passatgers únics han escollit aquest tipus de transport durant aquest període i de mitjana, s’han comptabilitzat 1.580 viatges mensuals i més de 200 passatgers al mes. La mitjana al mes ha estat 3,7 viatges per usuari. En aquests quatre mesos, s’ha mantingut un flux de reserves lineal, sent el mes de juny el que lleugerament destaca respecte la resta amb 1.787 viatges.

El bus a la demanda ha assolit fins a 28.000 km en quatre mesos, uns 230 km per dia de mitjana recorrent les 57 parades incorporades físicament i virtualment en els diferents pobles de la parròquia. Canillo, El Tarter i Ransol-Els Plans han estat els punts de sortida més freqüentats, i Canillo, Soldeu i El Tarter els punts d’arribada més habituals. Els horaris més sol·licitats han estat les hores punta de 8h a 9h, al migdia i a les 17h.

Durant aquest període, el canal més utilitzat per a fer la reserva per desplaçar-se per la parròquia ha estat l’app amb un 93%, seguit amb menor mesura des de la pàgina web del Comú (3,7%) i de les trucades telefòniques a la centraleta (3,3%).

stats