El pas elevat per creuar la CG1 té un cost final de 490.000 euros

El pressupost inicial era de 200.000 euros i Torres ha justificat l'increment perquè se li han afegit  modificacions com l'ascensor, la nova pavimentació de la carretera i l'eliminació del semàfor

Malgrat que ja fa uns dies que està operatiu, aquest dimarts al migdia s'ha inaugurat el pas elevat per creuar la CG1 a l'altura de l'Estadi Comunal d'Andorra la Vella, la proposta que va sortir guanyadora l'any passat del primer pressupost participatiu del Govern. La nova infraestructura compta amb dos ascensors i també permet creuar la carretera caminant, eliminant així el semàfor. Tant el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, com la cònsol major de la capital, Conxita Marsol, han coincidit ha assenyalar que el projecte era necessari per resoldre “un punt negre” i generar més seguretat pels vianants. A més, l'eliminació del semàfor també permet una circulació més fluida, sobretot a les hores puntes. “Millorar, pacificar i més seguretat”, ha sintetitzat Marsol. 

Tot i que el projecte inicialment comptava amb una quantitat total per gastar de 200.000 euros, finalment s'ha incrementat la inversió, superant amb escreix el que s'havia anunciat en les bases del primer pressupost participatiu. Amb tot, l'obra ha tingut un cost final de 490.000 euros. Torres, ha justificat aquest increment perquè al projecte inicial se li han afegit diverses modificacions com l'ascensor, la nova pavimentació de la carretera i l'eliminació del semàfor, entre d'altres. De fet, el Govern ja havia anunciat fa unes setmanes l'increment en el preu final fins als 430.000 euros, però finalment hi ha un sobrecost afegit de 60 mil euros més.

El ministre també ha reconegut que hi ha hagut un cert retard en les obres i en l'execució final del projecte, que estava previst acabar durant l'estiu. A partir d'ara serà el comú qui es farà càrrec del manteniment del pas elevat així com dels ascensors. En vista de la necessitat que ha suplit aquesta nova infraestructura, el titular d'Ordenament Territorial ha apuntat que “podria ser una opció” per altres punts del país, però de moment ha descartat que hi hagi alguna proposta clara sobre la taula. Pel que fa al projecte guanyador del pressupost participatiu del 2018 (la construcció d'arbres artificials per produir energia eòlica), Torres ha anunciat que ja s'està fent la redacció del projecte i que podria veure la llum a mitjans de l'any que ve. Depenen del cost es disposarà a situar un arbre a cada parròquia, però la intenció és que “estiguin disseminats per tot el territori”. 

Informes de l'heliport en dos mesos

Quan al pressupost del 2019 i a les partides relacionades amb el ministeri de Torres, ha apuntat que no hi ha cap nova infraestructura prevista sinó l'avançament i acabament de projectes que s'han dut a terme els últims anys, com la nova seu de la justícia. Entre les partides previstes en el projecte de pressupost, Torres també ha destacat que n'hi ha una reservada per l'heliport a les Tresoles per a la redacció del projecte i per iniciar les obres. “Perquè el proper Govern pugui desplegar el projecte, si ho veuen convenient”, ha explicat. Pel que fa als nous informes d'una empresa francesa, el ministre ha apuntat que ja hi ha una prèvia i que s'està a l'espera dels documents definitius que haurien d'arribar en dos mesos i que han d'acabar de definir si la ubicació a les Tresoles és viable o no. 

Accés a doctor Mitjavila

Qüestionada per si la parròquia necessitaria un altre pas elevat o soterrat en algun punt, Marsol ha dit que el comú està estudiant la manera per poder donar accés més fàcil des de la rotonda de la dama de gel fins al cerrer de doctor Mitjavila. “Volem fer quelcom més accessible perquè hi ha una barana i una separació a causa de la carretera que limiten l'accés i és una zona molt urbana i hem de donar opció perquè la zona de Mitjavila gaudeixi també del nou aparcament”, ha explicat sense donar més detalls.