Societat 22/10/2015

Un 19,6% més de turistes durant l'estiu

Camp ha definit els resultats obtinguts com a "excepcionals" i ha avançat que cal estar preparats per als pròxims anys, ja que aquestes xifres "seran difícils de repetir"

Ana
3 min
El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, durant la presentació del balanç de la campanya d’estiu 2015 d'Andorra Turisme /B.N. (ANA)

Andorra la VellaEl ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, han estat els encarregats de presentar, aquest dijous al matí al centre de Congressos d'Andorra la Vella, el balanç de la campanya d’estiu 2015 d'Andorra Turisme. En relació a les xifres obtingudes durant aquest període, que comprèn des del 15 de juny fins al 15 de setembre, Camp ha detallat que amb l'entrada de 150.000 turistes més (dels 760.709 de l'any 2014 als 910.150 d'enguany), l'augment respecte a l'any anterior "s'ha xifrat en un 19,6%" i ha recalcat que "són unes xifres excepcionals, ja que des que presentem resultats de campanya per temporada, mai havíem assolit un creixement tan elevat".

Per nacionalitats, el turisme francès, amb un 36,7%, i el sector altres nacionalitats, amb gairebé un 30%, són els dos mercats que han experimentat un increment més important. "Les xifres obtingudes estan molt per sobre de les previsions d'augment que es van establir inicialment, les quals rondaven entre el 3 i el 5%", ha admès Camp. No obstant això, Camp ha volgut matisar aquests resultats, ja que tal com ha indicat, "hem viscut un estiu excepcional i hem d'estar preparats per als pròxims anys, ja que aquests resultats difícilment seran repetibles".

Pel que fa al context en què s'ha donat aquest increment del 19,6%, Camp ha recalcat que "amb proves esportives de primer nivell com ara La Vuelta o els Campionats Mundials de BTT hem aconseguit atreure una xifra molt important de turistes", però també ha volgut matisar que "malgrat que cada any arriben més visitants al país gràcies a les campanyes de promoció realitzades, enguany ens hem vist afavorits pel context turístic internacional, ja que alguns països tradicionalment molt visitats, especialment els de la zona del Magrib, s'han vist afectats per la crisi actual i això ha comportat que bona part del turisme europeu s'hagi concentrat en els països del sud d'Europa".

D'altra banda, Camp ha recalcat que aquest increment del 19,6% també es correlaciona amb l'augment del 21,4% que s'ha facilitat des del sector d'oci del país, que inclou serveis com Naturlàndia, centres termals, estacions d'esquí, refugis guardats, parcs naturals, museus, entre d'altres. "Dins d'aquest àmbit s'inclou pràcticament tota l'oferta del país i, per tant, podem dir que ha estat un estiu molt positiu, ja que s'han aconseguit unes 500.000 entrades en els diferents serveis d'oci del Principat", ha assegurat. Pel que fa als resultats obtinguts, el mes de juliol ha estat el més positiu amb un increment del 22% i el setembre el més baix amb un 15% d'augment".

Després de ser preguntat sobre les xifres d'ocupació facilitades per la Unió Hotelera, que no resulten tan positives, Camp ha explicat que "nosaltres ens basem en dues fonts d'informació, per una banda l'estadística i d'altra banda la informació facilitada pel mateix sector". En aquest sentit, Camp ha detallat que el sector hoteler "no representa la totalitat dels sectors d'oci del país, i per tant, no es pot generalitzar". Així, Camp ha explicat que "quan la Unió Hotelera dóna les seves xifres s'hi han de sumar els allotjaments en pisos i també els visitants que pernocten a casa d'amics i familiars".

En l'àmbit del turisme cultural, Camp ha recalcat que tot i l'èxit assolit amb l'espectacle que enguany ha realitzat la companyia Cirque du Soleil, "dins el global de visitants, el públic que arriba a Andorra per gaudir de la cultura és molt minoritari i, per tant, s'ha de seguir potenciant aquest tipus de turisme durant els pròxims anys". "Està dins del full de ruta", ha assegurat.

Finalment, tot i que encara s'està treballant, Camp ha fet referència a la campanya d'hivern per explicar que "sembla que hi haurà un canvi de tendència a tot Europa gràcies a l'augment del poder adquisitiu de les famílies" i ha afegit que "les expectatives pel que fa al mercat francès, espanyol o britànic, tot i que encara no estan quantificades, són molt positives".

stats