200 persones comencen el dia fent esport al Prat del Roure
La primera Festa del Fitness, celebrada aquest dissabte, ha comptat amb activitats de 'Sumba', 'Body Balance' i 'Cicling', a més d'una xerrada de nutrició
2 min. Escaldes-Engordany
Abans de començar el dia fent esport a la primera Festa del Fitness organitzada pels departaments d’Esport dels set comuns, tots els assistents han fet un minut de silenci amb motiu de solidaritat al poble francès per l’atemptat a París d’aquest divendres. La primera trobada del Fitness ha tingut lloc a la sala del Prat del Roure aquest dissabte. Els més matiners, a les 10 hores del matí, ja eren damunt la bicicleta preparats per començar a pedalar. I amb la voluntat de fomentar l’esport i passar-ho bé, els set departaments d’Esports han organitzat aquesta jornada que s’allargarà fins a les 13.30 hores.
Les activitats proposades han estat 'cicling' i 'Body Balance' a primera hora, a les 11 hores ha començat la xerrada de nutrició, i per cloure la jornada, s’ha fet una sessió XXL de 'cicling' i una sessió de 'sumba'. Durant la jornada han gaudit de les activitats al voltant de 200 persones. L’activitat amb més èxit de participació ha estat la 'sumba', en la qual han participat al voltant de 90 persones. El cap d’Esports del Comú d’Escaldes-Engordany, Toni Lòpez, ha explicat que estan "molt satisfets pel volum de participació". A més, la intenció és fer-ho els pròxims anys, ha afegit Lòpez.
La xerrada de nutrició ha anat a càrrec de dues nutricionistes del Col·legi de Dietistes i Nutrició d’Andorra (CDNA), Mercè Gòmez i Alba Reguant, que han explicat a tots els participants la importància d’una bona alimentació quan es practica exercici físic, per tal de tenir cura de la salut a l’hora de fer l’activitat. Per explicar-ho, han posat d’exemple dos casos pràctics de menús ideals per combinar amb la pràctica de l’esport. D’altra banda, també s’ha parlat dels errors nutricionals més típics, com per exemple, la poca varietat d’aliments a les ingestes o bé l’excés de proteïnes o la baixa quantitat de carbohidrats als àpats.
Les activitats gratuïtes i obertes a tothom han estat encapçalades per nou monitors d’activitats dirigides i s’ha disposat de 90 bicicletes per realitzar l’activitat del 'cicling'.