Societat 11/04/2018

La plataforma antiheliport a Tresoles respon a Torres que ells no han sol·licitat cap estudi acústic

El moviment veïnal ha volgut aclarir les declaracions del ministre d'Ordenament Territorial després de reunir-se amb el raonador del ciutadà, a qui han demanat ajuda perquè se senten indefensos davant l'administració

L. M.
2 min
Reunió entre el ministre d'Ordenament Territorial i els contraris a l'heliport / M.T. (ANA)

Andorra la VellaUna comissió de la plataforma contrària a l'heliport de Tresoles s'ha reunit, aquest dimecres al migdia, amb el raonador del ciutadà, Marc Vila, per entregar-li tota la documentació de què disposen i sol·licitar-li ajuda per la situació d'indefensió amb què es troben davant l'administració. A la sortida de la trobada, un dels portaveus del moviment veïnal, Alfons Miralles, ha explicat en declaracions als mitjans de comunicació que el raonador ha estat "molt atent a les nostres queixes" i que ara esperen que es reuneixi amb els diferents ministeris, el cap de Govern o "qui faci falta", per mirar de resoldre aquesta qüestió de la millor manera per a la ciutadania. Tenint en compte que el comú d'Escaldes-Engordany no fa costat a la plataforma i que el Govern està en contra de les seves reivindicacions, el col·lectiu s'ha vist obligat a demanar ajuda a Marc Vila. Miralles ho ha definit com un combat entre un pont de terra i un pont de ferro: "Nosaltres som el pont de terrissa i tenim un pont de ferro que ens està picant a sobre i que ens està destrossant".

Sobre les declaracions que va fer aquest dimarts el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, el portaveu de la plataforma contrària a la ubicació de l'heliport nacional les ha definit de "lapsus molt revelador". Alfons Miralles ha volgut aclarir que l'estudi acústic dut a terme per la plataforma, segons el ministre, va ser encarregat pel grup liberal d'Escaldes-Engordany, i que des del moviment veïnal no han encarregat cap informe. Miralles ha argumentat, d'una banda, que no disposen dels mitjans econòmics que poden tenir el Govern o els partits polítics per encarregar-lo; i, d'altra banda, perquè són una plataforma "apolítica", de la qual en forma part gent amb sensibilitats polítiques molt diverses. En aquest sentit, el portaveu veïnal ha insistit que, amb aquest "lapsus", el ministre "mostra el seu tarannà" i es posa en situació "d'atacar la ciutadania i menystenir-la", acusant la plataforma, un cop més, de fer una oposició política. Pel que fa als informes que s'han enviat a l'aviació civil francesa, el representant de la plataforma ha lamentat que encara no n'han vist cap.

Alfons Miralles també ha recordat que la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, els va reconèixer, durant la reunió que van mantenir la setmana passada, que les dues ETR que hi ha a la zona de les Tresoles proveeixen la major part del subministrament elèctric del país i que, per tant, és una zona de risc. I tot i que el risc zero no existeix avui en dia, Miralles ha fet una crida a les associacions econòmiques del país (Cambra de Comerç, entitats bancàries, associacions d'hotelers i comerciants...), perquè responguin si estan disposades a assumir el risc addicional que suposa l'enlairament i aterratge dels helicòpters. Un cop de vent, una fallada mecànica, el problema d'una persona o qualsevol altre inconvenient podrien fer que un helicòpter s'estavelli contra una d'aquestes estacions transformadores, alerten des de la plataforma. Per això es pregunten: "Com a país ens podem permetre quedar dies o setmanes sense subministrament elèctric al segle XXI?" El moviment veïnal apunta que seria un desastre econòmic pel país i que no entenen com les associacions empresarials no diuen res.

stats