La presó disposarà d'internet per als interns

Es tracta d'un programa pilot inèdit a Europa que innova en matèria penitenciària, facilitant que els interns es puguin comunicar amb els seus familiars

Imatge de la façana del Centre Penitenciari
Ana
12/05/2016
2 min

Andorra la VellaEls passats dies 7 i 8 de maig es va realitzar una primera prova pilot per a la connexió d'internet al Centre Penitenciari. Es tractava d'un matrimoni que es troba ingressat a la mateixa presó i que va tenir oportunitat de conversar per videoconferència amb els seus fills menors, residents als Estats Units, i que no veien des de feia un any. Igualment una altra persona va poder parlar, per aquest mateix mitjà, amb la seva mare resident a Sèrbia.

A partir d'aquest dijous, una interna del centre, que actualment cursa estudis a distància mitjançant la UNED, ha tingut ocasió de connectar-se als diversos fòrums de la universitat, per poder compartir dubtes i opinions amb els altres estudiants. Aquest avenç tecnològic ha suposat un gran esforç a nivell de dotació d’equips i de garantir i aconseguir una connexió segura dels interns a la xarxa.

Segons ha comunicat el Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior i el mateix Departament d’Institucions Penitenciàries aquesta acció respon al neguit per la modernització i l’interacció social, a fi d’aconseguir, sobretot, una millora en la reinserció de les persones ingressades al Centre Penitenciari. Així doncs, a fi de mantenir els lligams amb la família, s’ha volgut permetre a les persones internes no residents al Principat i que no reben visites, la possibilitat de comunicar-se amb els seus familiars mitjançant videoconferència.

També s’ha volgut facilitar a les persones que desitgen cursar els seus estudis a distància, que puguin tenir l’opció de fer-ho 'online' compartint punts de vista amb la resta d’estudiants mitjançant els diferents fòrums que es troben a disposició dels mateixos, i poder facilitar i millorar el seu aprenentatge.

S’ha elaborat un protocol sobre l’ús d’internet al Centre Penitenciari, que començarà a funcionar de forma regular a partir del proper dia 14 de maig. Aquest determina els interns que poden tenir accés a internet, els tràmits que han de fer per sol·licitar videoconferències, i els dies i hores en què tindran lloc aquestes comunicacions.

La implantació d’aquests nous mitjans tecnològics implica a més els funcionaris del centre, encarregats de garantir la seguretat i de supervisar que no se’n faci un mal ús. El Govern considera que és una pràctica innovadora dins del món penitenciari en el conjunt de països europeus.

stats