Societat 12/03/2015

Una quinzena de restaurants d'Andorra participen a la iniciativa Goût de France

1.300 establiments dels cinc continents prepararan menús degustació per "celebrar l'excel·lència de la cuina francesa"

Ana
2 min
La directora de màrqueting de MoraBanc, Mireia Maestre; l'ambaixadora francesa Ginette de Matha, i el gerent de la Unió Hotelera, Òscar Julián, durant la presentació de Goût de France. /M.C.

Andorra la VellaUna quinzena de restaurants d'Andorra participaran el 19 de març en la primera edició de la iniciativa Goût de France. El projecte comprèn fins a 1.300 restauradors d'establiments dels cinc continents per "celebrar l'excel·lència de la cuina francesa". Com ha explicat l'ambaixadora de França a Andorra, Ginette de Matha, el 19 de març, cada restaurant proposarà plats amb productes francesos per donar a conèixer la gastronomia del país. De fet, al país la iniciativa Goût de France s'estendrà també el 20 i 21 de març per aprofitar l'ocupació del cap de setmana. Segons ha remarcat el gerent de la Unió Hotelera, Òscar Julián és una oportunitat per fer passar el missatge que "Andorra té molt bona gastronomia, encara que sovint no té l'apreciació o la bona imatge que hauria de tenir".

La idea sorgeix del ministre d'Afers Exteriors, Laurent Fabious, ha indicat l'ambaixadora francesa Ginette de Matha, i els restaurants han estat seleccionats per un comitè amb 40 xefs francesos presidit per Alain Ducasse.

Els restaurants oferiran menús degustació amb productes de qualitat i vol potenciar sopars per compartir i passar una bona estona. A més, com ha recordat De Matha, és un dels primers exemples de l'entrada de la gastronomia francesa com a patrimoni mundial de la Unesco.

Segons el gerent de l'UHA , els establiments andorrans tenen l'oportunitat de competir "de tu a tu" amb altres restaurants amb estrelles Michelin i demostrar la qualitat de la cuina local.

La iniciativa compta amb el suport de MoraBanc que acollirà una conferència sobre els sabors locals i regionals adoptats pels restaurants de cuina moderna. Com ha manifestat la directora de màrqueting, comunicació i qualitat de MoraBanc, Mireia Maestre, quan els van presentar la programació de l'ambaixada van voler donar suport a la iniciativa Goût de France per ser una proposta diferent a la qual creien que Andorra respondria, com ho demostra la participació dels restaurants.

stats