La robòtica s'inclourà dins el programa lectiu de Segona Ensenyança durant l'any 2016

La directora de l'Escola Andorrana, Ester Vilarubla, ha realitzat aquestes declaracions durant la presentació la 2a edició de la competició de robòtica Micro First Lego League

La directora de l'Escola Andorrana, Ester Vilarrubla, durant la presentació de la 2a edició de la competició de robòtica Micro First Lego League / B.N. (ANA)
2 min

La directora de l'Escola Andorrana, Ester Vilarubla, ha confirmat, aquest dimarts al migdia durant la presentació la 2a edició de la competició de robòtica Micro First Lego League, que a partir del setembre de 2016, "els continguts relacionats amb la robòtica formaran part del programa lectiu de Segona Ensenyança de quart curs". En aquest sentit, tot i recalcar que des del Ministeri d'Educació i Ensenyament Superior ja s'estan renovant els programes de Segona Ensenyança, que seran publicats a principis de l'any vinent, i dins dels quals, seguint amb les línies internacionals, "ja s'inclourà la robòtica", Vilarubla ha matisat que actualment ja s'ofereix aquest contingut mitjançant una assignatura optativa d'informàtica. No obstant això, ha assegurat que "l'èxit de la primera edició ens ha fet reflexionar envers la implantació d'aquest nou contingut".

Quant a la 2a edició d'aquest desafiament mundial adreçat a escolars que té com a eixos la innovació, la ciència i el treball en grup i que compta novament amb el patrocini d'Andorra Telecom, Vilarubla ha assegurat que és una proposta que encaixa a la perfecció amb les metodologies que es treballen des de les escoles, ja que tal com ha indicat, "amb la First Lego League es potencien valors i actituds tan importants com són el compromís amb l'equip i el respecte envers la feina dels companys, així com la perseverança i la valoració de l'esforç i l'exigència d'un mateix".

Pel que fa al procés que seguirà la competició, Vilarubla ha detallat que un total de 54 estudiants, alumnes de quart de secundària dels centres de Santa Coloma, Ordino i Encamp de l’Escola Andorrana i d’equips de clubs de robòtica repartits en grups de quatre a sis membres, prendran part en la competició consistent a dissenyar, construir i programar robots emprant la tecnologia Lego Mindstorms. Els tres primers classificats, veredicte que s'obtindrà de la final andorrana que tindrà lloc 19 de desembre al Centre de Formació Professional d’Aixovall entre les 11 i les 13 hores, obtindran una plaça en el torneig FLL a Barcelona, que se celebrarà entre el 13 i el 28 de febrer de l’any vinent. Aquesta prova forma part de les eliminatòries de la final espanyola i del Torneig Internacional que tindrà lloc del 22 al 25 d’abril a la ciutat de Sant Louis (Estats Units).

Quant a la temàtica d'enguany, el director de Relació amb el Client i Màrqueting d'Andorra Telecom, Carles Casadevall, ha explicat que la prova d’aquest any s’ha batejat com desafiament 'Trash Trek' i repta els joves a buscar noves formes de gestionar els residus amb un projecte desenvolupat en dos àmbits: ciència i robòtica. D'aquesta manera, el projecte científic ha d’identificar un problema real, investigar-lo i proposar-hi una solució innovadora, mentre que el desenvolupament d’un robot preveu que participi en la resolució de missions preestablertes utilitzant conceptes d’enginyeria. El patrocini d’Andorra Telecom a la Micro First Lego League s’emmarca en el suport de l’operadora global de telecomunicacions als projectes pedagògics relacionats amb la formació en tecnologia i innovació.

stats