Espot xifra entre un 60% i un 80% la caiguda d'ingressos als comerços del Pas
El tancament de l'RN20 impacta de ple al Pas, una localitat que representa el 20% de l'activitat de tot el país
Andorra la VellaEl cap de Govern, Xavier Espot, assegura que el tall a la carretera RN20 d'accés al Pas de la Casa provoca una caiguda d'ingressos per als comerciants d'entre el 60% i el 80%. Segons ha explicat en una entrevista a un mitjà francès, el sector minorista pateix un descens "enorme" de la facturació, malgrat que en l'hoteleria la davallada no és tan accentuada perquè "el febrer és un mes de molta activitat per als operadors turístics" i la davallada de visitants pel costat francès es veu compensada per l'arribada de turistes espanyols.
Espot ha refermat que el tall de la carretera té un impacte important sobre Andorra, ja que està tenint molta incidència en la mobilitat de les persones i les mercaderies, la qual cosa arrossega l'activitat econòmica del Pas de la Casa i del Principat en general. Tot plegat es tradueix en menys visitants al país pel costat francès i un cop molt dur per al Pas, una localitat que representa el 20% de l'activitat de tot el país.
Per això, novament, el cap de Govern ha fet una crida als turistes francesos perquè visitin Andorra tot i que el trajecte sigui més llarg. En aquest sentit, ha recordat el xec de 30 euros que s'ofereix per omplir el dipòsit de gasolina i que els comerços continuen oberts malgrat aquest succés.
Així mateix, Espot referma que es manté el contacte directe amb les autoritats franceses per avaluar l'avenç dels treballs a la via d'entrada a Andorra. De fet, assegura que l'RN20 està sent una prioritat per al país veí del nord i que les obres avancen a bon ritme. També ha tornat a oferir l'ajuda d'Andorra per agilitzar els treballs.