Els immobiliaris demanen més dades sobre la situació de l'habitatge
El president de l'AGIA, Jordi Ribó, considera impossible fer bones polítiques d'habitatge sense tenir més coneixement de la situació
Andorra la VellaL’AGIA ha denunciat la manca d’estadístiques suficients sobre el mercat de lloguer. El seu president, Jordi Ribó, considera que aquesta carència debilita les actuacions governamentals.
En aquest sentit, l’entitat afirma que les dades són un element clau per a qualsevol política d’habitatge. Segons Jordi Ribó, actualment és impossible conèixer amb exactitud el volum d’abusos existents per part dels propietaris.
La necessitat d’una radiografia real del lloguer
Així mateix, el representant dels gestors immobiliaris ha utilitzat una metàfora mèdica per explicar la situació actual. “La radiografia són les estadístiques i a dia d’avui no en tenim“, ha afirmat en declaracions que recull RTVA.
D’altra banda, l’AGIA reclama obtenir dades retroactives, ja que hi ha una congelació de lloguers des de l’any 2019. L’aplicació digital impulsada pel Govern només recull els preus dels darrers dos exercicis, el que consideren no és una imatge real de la situació.
Col·laboració entre el sector públic i privat en habitatge
Finalment, Jordi Ribó ha demanat una col·laboració més ambiciosa entre el sector públic i el privat. Considera que cal una visió real davant la congelació dels lloguers vigent.