Economia

La inversió estrangera immobiliària no frena i supera els 500 milions el 2025

Durant l'any se’n van registrar 843 operacions, fet que representa un creixement del 55,5% respecte de l’any anterior, amb 301 més que el 2024

ANA
fa 11 min

Andorra la VellaEl total de sol·licituds d'inversió estrangera directa presentades l’any 2025 presenta una variació positiva del 4,3% respecte de l’any anterior. Pel que fa al volum d’inversió inicial declarada, reflecteix un increment del 219,2% respecte del 2024 i se situa en 967,9 milions d’euros.

Respecte al nombre de sol·licituds formalitzades, l’any 2025 presenta una variació interanual positiva del 36,2%, amb 187 sol·licituds més que l’any anterior. Pel que fa al volum de la inversió formalitzada, aquest registra una disminució del 21,6% respecte del 2024, fins a situar-se en 118,3 milions d’euros.

Cargando
No hay anuncios

Quant als àmbits econòmics on s’ha formalitzat aquest volum d’inversió, destaquen els sectors patrimonial i de prestació de serveis, amb 77 i 33 milions d’euros respectivament.

Pel que fa a les inversions estrangeres en immobles, durant el 2025 se’n van registrar 843, fet que representa un creixement del 55,5% respecte de l’any anterior, amb 301 operacions més que el 2024, quan se’n van comptabilitzar 542.

Cargando
No hay anuncios

Quant a l’import de les inversions estrangeres immobiliàries, aquest va ascendir a 514,3 milions d’euros l’any 2025, amb un augment del 35,6% respecte del 2024.

Cal destacar que la Llei 3/2024, de l’1 de febrer, de l’impost sobre la inversió estrangera immobiliària al Principat d’Andorra, que va entrar en vigor el febrer del 2024, estableix que els residents amb menys de tres anys de residència al país també han de dur a terme aquest tràmit per adquirir un bé immoble. En conseqüència, el còmput final es veu condicionat en comparació amb l’any anterior.

Cargando
No hay anuncios

D’altra banda, també cal tenir present que entre el tercer trimestre del 2023 i el primer trimestre del 2024 va estar vigent la suspensió transitòria de la inversió estrangera en immobles, establerta per la Llei 16/2023, del 7 de setembre. Aquesta suspensió va mantenir els seus efectes fins a l’entrada en vigor de la Llei 3/2024.

En aquest context, aquest marc normatiu excepcional pot haver influït en les variacions observades en períodes posteriors, un cop aixecada la suspensió i restablerta progressivament l’activitat sota el nou règim legal.