Misc17/10/2013

Andres Reymondes: "La revolució ha començat"

i
Bibiana Ballbè

Es passa la mà per la barba i paga. S'enfunda la jaqueta (negra) i agafa la bici (plegable). Marxa carrer Aribau avall. És divendres, són les 20.30 i té un sopar amb els seus pares. Té un parlar suau, un discurs serè, un estar pausat i dirigeix una revista de fama gamberra que és molt més que això: Vice s'ha convertit en una marca amb llenguatge propi i en la veu d'una generació: la CNN dels joves; la Time Warner del carrer. La MTV digital. I la fórmula que portarà a una revolució. Aquí sota, el perquè.

19.45. REVOLUCIÓ VOL. IV. Al llarg d'hora i mitja de conversa parlem de noves ciutats, slow food i independentisme; d'emoció, fantasia i creativitat; de Síria i Turquia; de Spike Jonze i Rupert Murdoch; de Los Soprano , dels reis d'Espanya i de crear un possible front independentista impulsat per estrangers. Sap de tot i tot li interessa. També la possessió il·legal d'armes a Espanya. És una màquina d'emmagatzemar informació i aquesta és la clau d'aquest monstre que s'ha convertit en un imperi global anomenat Vice: sinònim d'autenticitat, contracultura, inquietud, joventut i revolució: L'hem començat i això no hi ha qui ho aturi.

Cargando
No hay anuncios

19.30: REVOLUCIÓ VOL. III. Vice és la Time Warner del carrer. Ho diu el cofundador de la revista i s'ho comença a creure tothom: És la primera companyia de mitjans de comunicació mundial totalment digital per a joves. Feta i consumida per ells. Quan tothom creava plataformes ells van entendre que el més important era el contingut i així s'han convertit en un imperi mundial: 30 oficines arreu del món, 200 milions de joves fidels al mes, centenars de minuts de contingut. Moda, art, música, viatges, tecnologia i un model pioner que avui els ha convertit en una marca d'autenticitat. Què us fa diferents? Que expliquem al món allò que realment està passant; i que ho fem amb un codi propi. Quin? El de la veritat. ¿Ja no ens creiem res? Les notícies empaquetades, no. Estem farts que ens enganyin i la gent jove té el detector de mentides activat: si menteixes estàs fora! Narracions honestes. Vivències reals i sempre en primera persona. Aquest és el truc? Sí, ho confesso: la idea és que el públic s'identifiqui amb allò que expliques; que et vegi viure i patir; explorar i informar. I compartir. Que visqui la teva experiència. Al final la fórmula és aplicar El cor de les tenebres al concepte notícia. I això és la revolució.

19.15: REVOLUCIÓ VOL II. Drogues, sexe, armes, violència. Però també política, art, música, entreteniment i notícies. Què els dius als que us titllen de provocadors? Que la provocació no és gratuïta, que té a veure amb el fer despertar, amb el remoure i amb el sacsejar. Les coses han de canviar i nosaltres hem de guiar-los cap a la revolució. Pausa i comparatives: Vice és una marca molt potent; si fos una persona, qui seria? Una dona amb els pits molt grans. Riu i, com si res, acte seguit rectifica: Tony Soprano: un personatge provocador però que commou; que et fa enfadar, però amb qui t'entens i ets sents identificat; i que, sí, pot generar-te molta ràbia, però al final vols que sigui el teu amic.

Cargando
No hay anuncios

19.00 REVOLUCIÓ VOL I. Arribem al principi de l'entrevista. Quan arribo ell parla per telèfon (feina), beu una coca-cola (light ) i parla d'una generació: la Y. Com són els joves? Insuportablement apassionats, no paren mai, volen saber-ho tot, et sorprenen, tenen una opinió formada i molt criteri; són joves, inquiets, interessats; són autèntics i més realistes que nosaltres: abans teníem massa ideals. Com és que només ens arriba que són inútils? Sempre hi ha hagut un complot contra la joventut: fins i tot en el seu moment contra els Beatles. Por? Sí: por a perdre el control i el poder. Por a no deixar pas a les noves generacions, por a desaparèixer. Fa una pausa i remata: Jo segurament quan tingui 60 anys aniré fotent bastonada a tots els que m'avancin ràpid amb l' skate . Llei de vida.