27/07/2011

Kiehl's: vull una pell nova

Imagini comprar-se una pell nova i poder-la tornar si no li agrada. O renovar la que té en només 28 dies, com una serp. Doncs això és el que garanteix Kiehl's , la boutique de cosmètica de Nova York que acaba d'inaugurar la seva tercera botiga a Barcelona. Si al cap de quatre setmanes d'utilitzar els seus productes no observes els resultats d'una pell més jove i sana, et tornen els calés.

Decidida a confirmar-ho, concerto hora de visita. Arribo a la cita amb la cara neta i em sotmeto a un reconeixement de pell. Sec en un tamboret i analitzo l'ambient. La botiga respira autenticitat i tradició: més de 160 anys de professió. De seguida la Carol -una noia amb bata blanca, ulleres kitsch i accent francès- em mesura el nivell de greix de la pell i segons les coordenades del resultat em recomana un tractament. El servei és atent i personalitzat. Com quan la boutique va obrir a l'East Village de Nova York i John Kiehl cuidava els veïns del barri com si fossin els seus fills.

Cargando
No hay anuncios

De fet, de la mateixa manera que la història d'Apple és la vida de Steve Jobs , la història de Kiehl's podria ser la vida de John Kiehl. Un farmacèutic amb un ferm compromís d'ajudar a millorar la vida dels seus clients i veïns més enllà del benefici econòmic que li pogués reportar l'empresa. Un cop més, el que importa és tenir un conte per explicar i un personatge amb el qual identificar-se. I així, portat a un terreny personal menys mercantil i més emotiu, s'aconsegueix construir una imatge de marca forta i que transmet uns valors de pes: ciència, educació, servei, respecte i qualitat.

El diagnòstic del meu examen de pell determina que la tinc normal i la Carol em recomana un dels producte estrella de Kiehl's: un sèrum amb una concentració elevada d' açaí , una baia de la selva amazònica que és extremadament antioxidant. I seguidament m'omple de mostres dels productes més afins a la meva pell. He dit mostres? Doncs aturem-nos un moment. Kiehl's entrega una mitjana de 8,5 milions de mostres anuals, una inversió molt superior a la que dedica a la publicitat. Bàsicament perquè la seva publicitat és la no-publicitat. Tan efectiva com la campanya més bèstia, tan rendible com qualsevol campanya agressiva de televisió. De la mateixa manera que ha fet la cadena nord-americana Starbucks, Kiehl's ha optat per créixer (39 països, 130 botigues i 760 punts de venda) a través del boca-orella i d'un servei personal i individualitzat, i amb una imatge de marca amb valors molt lligats al compromís i la tradició.

Cargando
No hay anuncios

I així, Kiehl's ha aconseguit ficar-se a la butxaca gent com Kate Moss , addicta a la crema de mans; Uma Thurman , fidel al Midnight Recovery Concentrate, i Chloë Sevigny , fan de la casa en general. A més, la boutique apareix en forma de cameo simpàtic en sèries com Sexo en Nueva York i Los Soprano i a la pel·lícula El diable es vesteix de Prada . Màxima publicitat sense invertir-hi ni un euro. Els diners els han destinat a obrir la tercera botiga a Barcelona, que va comptar amb l'actriu Goya Toledo com a padrina de la inauguració. Una hora més tard d'haver-hi entrat, surto de Kiehl's amb mostres dels productes recomanats. Comença el compte enrere: tinc 28 dies per comprovar el mite de la pell nova.