PRIMERA DIVISIÓ

Sergio García i Stuani insuflen aire a un Espanyol més madur

El capità obre la llauna i l’uruguaià assegura el triomf a vuit minuts del final

Natàlia ArroyoiNatalia Arroyo
26/09/2014

Cornellà de LlobregatComençava a ser tan urgent que el primer triomf va celebrar-se al Power8 Stadium amb molta més gravetat del que s’esperaria en la cinquena jornada del campionat. Però l’Espanyol sentia que s’ofegaria i s’allunyaria en la classificació si no aconseguia sumar tres punts. I després d’un partit força complet ho va aconseguir contra el Getafe, gràcies als gols de Sergio García i Stuani al segon temps. El capità no va perdonar dins l’àrea per inaugurar el marcador i l’uruguaià, revulsiu des de la banqueta en substitució d’un Caicedo poc precís, va sentenciar per fer bo l’esforç d’un Espanyol lleugerament més madur que altres dies.

I és que l’equip blanc-i-blau afrontava la jornada des de la suma de les inestables sensacions acumulades fins ara. Rebia un rival directe a la part baixa de la classificació, amb la mirada fixada a trobar equilibri defensiu, a protegir millor Kiko Casilla. Deixar de ser aquells juvenils erràtics i començar a transmetre solidesa. El tècnic va continuar retocant els esquemes per construir un bloc menys innocent, encara que pel camí hagués de deixar una bona dosi d’alegria ofensiva. I, en això, la figura de Cañas va ser clau en la contenció.

Cargando
No hay anuncios

L’últim fitxatge periquito va intentar tapar el forat de David López, un dels peatges que més havia penalitzat l’equip en l’inici de Lliga. Amb ell sempre pendent del possible contraatac madrileny, l’equip es va atrevir a provar d’anar a l’atac amb el dinamisme que busca. Però durant molta estona van faltar recursos, més enllà de les genialitats aïllades de Sergio García, que va tenir en un remat de cap el primer gol al quart d’hora de partit. Guaita ho va impedir. Poc després, dues accions consecutives de córner van il·lusionar, també, amb l’1-0, però no es van concretar.

Kiko Casilla no va haver d’intervenir fins abans del descans i en la primera acció de la represa, quan un xut de Míchel el va obligar a volar a la base del pal esquerre per salvar el gol visitant.

Cargando
No hay anuncios

I és que el Getafe havia sortit endollat dels vestidors, esperonat per les urgències que li reclamaven un rendiment molt més actiu en la segona meitat. Va començar a aparèixer Yoda, que va traçar un parell de bones conduccions interiors que el van plantar perillosament davant de la frontal de l’àrea. Lafita també inquietava i Arroyo començava a ser profund des del lateral dret.

Van ser minuts de dubtes a l’Espanyol, que va reaccionar amb l’entrada de Stuani per Caicedo. Va ser clau per activar Sergio García en punta i guanyar poder en l’estratègia. Amb l’1-0, l’equip es va moure més còmode, obert als contraatacs davant la desesperació visitant. A vuit minuts del final, Stuani va sentenciar amb el segon. Últim cop d’aire. La resta va ser tancar la boca i retenir-lo.

Cargando
No hay anuncios

El València allarga la ratxa contra el Còrdova

El València va tancar ahir la cinquena jornada de Primera Divisió amb una victòria contundent contra el Còrdova (3-0) que el situa primer de la classificació, empatat a punts amb el Barça i el Sevilla. És el quart triomf consecutiu dels xe, i el quart, a més, marcant tres gols. Alcácer va obrir el marcador al minut 22 i Gayà va consolidar l’avantatge amb el segon gol poc després. A la represa i quan el Còrdova s’estirava més per buscar la reacció, Feghouli va sentenciar al contraatac. Aquesta nit (21 h, Canal+ Liga i GolT) arrenca la sisena jornada amb l’Elx-Celta de Vigo.