Google llança una ofensiva d’Android per terra, mar i aire

BarcelonaGoogle ja no es molesta a explicar quin percentatge dels smartphones venuts al món funcionen amb el seu sistema operatiu Android. En té prou explicant que cada mes hi ha 1.000 milions de dispositius actius. Cada dia, els usuaris els mirem 100.000 milions de vegades, enviem 20.000 milions de missatges SMS i ens fem 96 milions d’autofotos amb ells. Fins i tot les tauletes que tant se li havien resistit ja són també territori Android: el 62% de les venudes aquest any. Sundar Pichai, el vicepresident de Google responsable d’Android, va avançar ahir a San Francisco, en una llarguíssima presentació, les novetats que veurem durant els pròxims mesos.

Per evitar que els consumidors occidentals tinguem temptacions de passar-nos a la competència, Google segueix refinant el seu sistema. La pròxima versió manté l’ordre alfabètic de les anteriors, però abandona els noms de llaminadures: després de l’actual KitKat vindrà només L. Asseguren que han millorat el rendiment, fent-lo compatible amb aplicacions de 64 bits, i que consumirà menys bateria i oferirà fins a 90 minuts més d’autonomia cada dia. El cercador buscarà en el contingut de les aplicacions instal·lades al telèfon, al mateix temps que ho fa a la web. Visualment s’han incorporat elements d’animació i de profunditat, en la mateixa línia que Apple va anunciar fa unes setmanes per al futur iOS 8. I per tal que els mòbils amb Android siguin viables com a telèfons d’empresa, hi haurà noves funcions de separació de les dades personals i les de feina, a l’estil del que ofereixen els BlackBerry.

Cargando
No hay anuncios

També coincidint amb Apple, les notificacions de trucades i missatges del mòbil apareixeran en la pantalla de l’ordinador portàtil de l’usuari, sempre que aquest sigui un Chromebook, amb sistema operatiu ChromeOS. La vinculació no acaba aquí: el portàtil es desbloquejarà automàticament només amb la proximitat del telèfon. I una última novetat potencialment significativa: els ordinadors amb ChromeOS podran fer servir aplicacions Android. Sembla que Google s’ha decidit a anar unificant els seus dos sistemes operatius.

Tot i això, l’empresa no en té prou amb els mòbils, les tauletes i els ordinadors: per seguir creixent, Android ha d’entrar també en altres àmbits de la vida quotidiana. El més immediat són els wearables, els dispositius per portar posats. Des d’avui ja es poden comprar els primers rellotges intel·ligents -fabricats per Samsung i LG- amb Android Wear, una variant del sistema que ofereix funcions de control de sensors d’activitat física i té aplicacions vinculades a les del telèfon mòbil, com veure Google Maps al canell o demanar una pizza -a les presentacions ianquis sempre acaben demanant pizzes o buscant pizzeries- amb uns quants tocs de la pantalla del rellotge. I es pot fer servir el cercador mitjançant ordres de veu (en espanyol, confirmat; en català, ho haurem de veure).

Cargando
No hay anuncios

L’altre àmbit on tindrem Android és el cotxe. Als vehicles compatibles amb Android Auto es podrà endollar el mòbil i fer-lo servir amb els comandaments del volant o amb ordres de veu, i veure la informació del telèfon -els mapes, el número que ens truca- a la pantalla del tauler. Ja hi ha uns 40 fabricants d’automoció apuntats a la Open Automotive Alliance i Google diu que abans que acabi l’any es podran comprar cotxes compatibles.

Finalment, Google torna a intentar l’assalt a la pantalla més gran de casa, la del televisor. Sony, Sharp i Philips vendran aparells amb Android TV, que permet substituir el comandament a distància per consultes fetes amb la veu i accedir al catàleg de contingut digital (cinema, sèries i jocs) de Google Play. I el Chromecast (35 €), el popular adaptador que transforma en connectat qualsevol televisor, permet ara clonar en viu qualsevol cosa que surti a la pantalla del mòbil, i fins i tot enviar fotos i vídeos a la saleta de casa des de l’altra banda del món.

Cargando
No hay anuncios

Un Android per als més pobres

Sundar Pichai presumia ahir que al món hi ha més de 1.000 milions de dispositius Android en funcionament, però una part molt considerable fan servir una variant lliure del sistema operatiu que no inclou l’accés als serveis de Google i, per tant, no aporten cap negoci al gegant d’internet. Per això la presentació va començar amb l’anunci d’Android One, un model estàndard de smartphone -el que al sector s’anomena disseny de referència - que els fabricants poden clonar sense haver d’invertir en desenvolupament per obtenir telèfons amb els serveis de Google que es puguin vendre per menys de 75 euros en els països emergents. Els mateixos compradors als quals s’adrecen Microsoft amb els Nokia X i Mozilla amb Firefox OS.