Misc31/05/2017

L'anàlisi d'Antoni Bassas: 'Penal contra el Prat'

"La igualtat entre espanyols no existeix, i el lliure mercat, tampoc. Com pots competir amb una mà lligada a l’esquena pel teu propi govern? A Itàlia volen a Tòquio des de Roma i Milà, i a Alemanya, des de Munic o Frankfurt"

Ara fa uns dies, publicàvem una informació firmada pel cap d’Economia, l’Àlex Font Manté, en què explicava que l’ARA li va preguntar a Bjørn Kjos, conseller delegat de la companyia aèria Norwegian, si, amb els obstacles burocràtics que existeixen actualment, la companyia esperava poder operar un vol directe entre Barcelona i Tòquio (Norwegian està volant directament des del Part a San Francisco, a Nova York, a Miami, etc.). I el conseller delegat va dir: “Si tingués els drets de vol entre Barcelona i Tòquio, començaria ara mateix”, però que si no podia fer-ho era perquè “era cosa de polítics”. Quins són aquests obstacles burocràtics? Tal com va explicar la mateixa companyia fa més d’un mes, resulta que hi ha un conveni entre Espanya i Rússia que impedeix que els vols espanyols que sobrevolin Rússia surtin d’una ciutat que no sigui Madrid, i resulta que per arribar al Japó sense que el vol sigui ni massa llarg ni massa car és obligatori sobrevolar Sibèria. O sigui, que si vols sobrevolar Sibèria o qualsevol altre part de Rússia has d’haver sortit de Barajas.

Avui a l’ARA publiquem el conveni que impedeix els vols directes Barcelona-Tòquio. És un memoràndum d’entesa on s’especifica que Barcelona sí que té permesos 54 vols directes a Moscou i també des de l’aeroport de Màlaga.

Cargando
No hay anuncios

A la informació expliquem que des de Barcelona es pot sobrevolar Sibèria per anar a Xangai, a la Xina, perquè s’hi vola amb Air China, que és una companyia xinesa, i la Xina té un conveni amb Rússia.

Si Norwegian volgués obrir la ruta Barcelona-Tòquio, Espanya hauria de renegociar el conveni amb Rússia, i de moment els noruecs no hi han vist gaire bona disposició, i això que el 2015 des de Barcelona van sortir cap a Tòquio 164.000 passatgers indirectes des de Barcelona) o sigui, que van haver de fer escala des d’altres aeroports. Això és una mitjana de 450 persones diàries.

Cargando
No hay anuncios

En resum, això és l’Espanya radial aèria, perquè com diem a portada, aquest memoràndum afavoreix Barajas.

Esclar que el problema més gran que tenim no és que no es pugui volar directament entre Barcelona i Tòquio, però la notícia il·lustra una evidència: la hipocresia del discurs polític dominant a Espanya, sobretot la del PP, i que el PSOE i Ciutadans haurien d’atendre si no en volen ser una mala còpia: la igualtat entre espanyols no existeix, i el lliure mercat, tampoc. Com pots competir amb una mà lligada a l’esquena pel teu propi govern?

Cargando
No hay anuncios

Altres països sí que tenen vols al Japó des de més d’una ciutat. Per exemple, a Itàlia volen a Tòquio des de Roma i Milà, i a Alemanya, des de Munic o Frankfurt.

Ja ho va dir Germà Bel en aquell antològic llibre: ‘Espanya, capital París’.