06/11/2020

Antena 3 desactiva 'Joc de cartes'

Antena 3 ha estrenat un format molt boig que ha desbancat Joc de cartes del seu liderat d’audiència dels dimecres. Per primera vegada, el concurs gastronòmic no va guanyar a Catalunya. Si normalment té una quota de pantalla al voltant del 21%, aquesta setmana ha caigut quatre punts per culpa de l’emissió d’un altre concurs de característiques frenètiques que ja ha arrasat en disset països d’arreu del món. A Catalunya va arreplegar 428.000 espectadors i un 22,5% de quota. A Espanya va seduir més de 3.740.000 espectadors. Un 27,4% de quota, que és una barbaritat. La millor estrena de l’àmbit de l’entreteniment dels últims vuit anys a Espanya. És Mask singer: adivina quién canta, una competició de famosos cantant amb un misteri afegit: no sabem qui són. Les celebritats actuen a l’escenari amb les veus distorsionades i vestits amb una disfressa completa, que els tapa de cap a peus. Només hi ha l’ajuda d’uns vídeos molt folls de pistes horroroses. En cada programa hi participen sis famosos que el presentador, Arturo Valls, assegura que són de primeríssim nivell: esportistes d’elit, polítics, periodistes, artistes i actors internacionals. Dalt de l’escenari es transformen en un pop, un lleó, un marcià, un unicorn, un gira-sol... i competeixen de dos en dos fins a quedar tres finalistes. Paral·lelament, un grup d’investigadors (José Mota, Malú i Los Javis) van jugant com si fossin espectadors fins que el públic decideix quin personatge revelarà la seva identitat.

En temps de pandèmia arriba un concurs a la televisió on els concursants han de dur una gran màscara que els cobreixi tot el cap. Tota la prèvia per transportar els famosos fins a la televisió sembla un protocol per combatre el virus. La finalitat no és aquesta però el procés d’aïllament del participant ens remet inevitablement a les estratègies per evitar el contagi. La dinàmica del joc és familiar i molt simple. De tan simple podríem dir que és una bestiesa. Tot es basa en el suspens al voltant de la identitat dels famosos.

Cargando
No hay anuncios

La realització, el muntatge i la posada en escena són excepcionals. És un format molt treballat per construir una gran bogeria. Un plató espectacular a l’estil del de Tu cara me suena, un vestuari eixelebrat i un ritme trepidant en l’edició que contagien l’esverament a l’audiència. A diferència d’altres talent shows, aquí l’emoció i l’esforç no hi pinten res. El que compta és l’excitació col·lectiva. Insereixen rostres de sorpresa i èxtasi del públic com si tothom s'ho passés bomba. És una tonteria que la televisió s’encarrega de multiplicar i exagerar. És una celebració de llum, color, crits i sorpreses vibrant. Un embolcall sobredimensionat, amb alguna cosa de deliri visual, potser per l’origen sud-coreà del format, que li dona trets de karaoke passat de rosca. Un xou visualment narcòtic que obnubila l’espectador per mantenir-lo enganxat davant la pantalla. Pura drogoaddicció televisiva en temps de crisi.