11/01/2020

¿Serà l’any d’Honda al Dakar?

Honda ha signat un 2019 bastant bo a nivell esportiu. Marc Márquez va aconseguir revalidar de nou el títol de campió del món de MotoGP i va assegurar un nou èxit per a la marca japonesa. A la Fórmula 1, després de canviar McLaren per Red Bull, el fabricant de motors va aconseguir la primera victòria a l’especialitat de la mà de Max Verstappen. Des del 2006, amb Jenson Button, que no celebraven un triomf a la Fórmula 1, és a dir: 12 anys i 10 mesos després van tornar a veure com un dels seus pujava a l’esglaó més alt del podi.

Ara, tot i que ja sigui el 2020, la marca ha de fer el pas al Dakar. ¿Serà aquest l’any que Honda aconseguirà acabar amb l’hegemonia de KTM? La marca austríaca sembla que no té rival. Des dels dos triomfs consecutius de l’italià Fabrizio Meoni a principis dels 2000, passant pel triomf de Nani Roma i per les èpiques lluites anuals entre Marc Coma i Cyril Despres per repartir-se els títols, els pilots de KTM han anat acumulant any rere any el trofeu del tuareg, mentre que Honda, que no ha deixat d’intentar-ho, s’ha quedat sempre amb la mel als llavis.

Cargando
No hay anuncios

Cada any s’han preparat, reforçat i carregat la motxilla d’ànims per fer front al repte, però sempre han topat amb la mala sort i amb un equip KTM que, sense tenir ordres d’equip (tots surten amb les mateixes opcions i la cursa va dient qui és el líder de la formació), ha anat coronant primer Price, després Sunderland i més tard Walkner.

Ara, arribats a la jornada de descans i quan falta una setmana perquè s’acabi el Dakar, les coses semblen haver-se posat de cara per a Honda. Yamaha ha vist com ha perdut les seves dues primeres espases, ja que De Soultrait i Van Beveren han hagut de plegar després de caure i lesionar-se. A KTM tenen la baixa sensible de Sam Sunderland, si bé Toby Price i Matthias Walkner estan ben posicionats per passar a l’atac en la segona setmana de competició (són tercer i sisè a la classificació general, respectivament). Però Honda ha aconseguit arribar a Riad, on ahir es va fer la jornada de descans, amb tres pilots entre els cinc primers. Ricky Brabec sembla decidit a fer història i ja acumula dos triomfs d’etapa. El nord-americà afronta la segona part del Dakar amb 20 minuts d’avantatge sobre Quintanilla, de Husqvarna, i 25 sobre Price. I, al darrere, dos dels seus companys a Honda: José Ignacio Cornejo i Joan Barreda. El xilè ja ha aconseguit un triomf d’etapa, i el de Torreblanca, que va arribar al Dakar tocat per una caiguda mentre s’entrenava, ha començat amb cautela i està anant de menys a més. Sembla (i només ho sembla, ja que al Dakar no es pot dir res fins que no es completa l’últim metre de l’última etapa) que Honda ho té tot de cara per destronar KTM. Ara falta que no fallin.