Opinió25/09/2015

De la impremta a l’'smartwatch'

L’'smartwatch' s’albira com el suport hegemònic per estar informats. Mirem el rellotge entre 100 i 150 vegades cada dia. Que les notícies ens acompanyin a tot arreu des del canell ja no és ciència-ficció

i
àlex Terés

Vint anys enrere desplegàvem grans llençols de paper per estar informats. Hem anat substituint aquells formats que sovint desprenien una forta olor i et tacaven els dits de tinta –el meu avi m’explicava que en un camp de refugiats a França, durant la guerra civil espanyola, els feien servir fins i tot per embolcallar-se el cap i matar els polls- per tota mena de dispositius més o menys addictius.

És una obvietat que les versions digitals han guanyat espai. No obstant, són més accessibles, immediates i interactives. Difícilment el paper desapareixerà si es reinventa i sap aprofitar les inèrcies de dècades d’història. Però el que si és cert és que la innovació tecnològica, la diversificació i l’accessibilitat faran que cada cop més dispositius acaparin la nostra atenció.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta setmana 32 agències de notícies de tot Europa han debatut sobre el futur de la informació a Ginebra. Algunes conclusions: les notícies que triomfen ho fan perquè són històries que interessen; el lector inverteix 4 segons en decidir si s’endinsa en una informació o no; les notícies ja no són efímeres, neixen, creixen i es reprodueixen a les xarxes i Internet; l’actualitat no descansa, sigues el primer en descobrir-la...

L’'smartwatch' s’albira com el suport hegemònic per estar informats. Mirem el rellotge entre 100 i 150 vegades cada dia. Que les notícies ens acompanyin a tot arreu des del canell ja no és ciència-ficció. Segurament per això grans marques de rellotgeria suïssa tenen a punt llençar al mercat aparells d’aparença clàssica amb prestacions tecnològiques a mida. La informació, més puntual que mai.