Augment progressiu del descans per paternitat fins a arribar a les 20 setmanes en 2030
Començarà en 2026 amb sis setmanes i acabarà en el 2044 amb les 20 que disposen les dones
Andorra la VellaEl permís de paternitat s’ampliarà progressivament per als pares, amb un increment de dues setmanes per any, fins a equiparar-se amb el de les mares a partir del 2033. Així ho ha anunciat la secretària d’Estat d’Igualtat i Participació Ciutadana, Mariona Cadena, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.
Segons Cadena, les sis primeres setmanes seran d’ús obligatori i hauran de gaudir-se de manera continuada per part de les dones. Pel que fa al segon progenitor, podrà aprofitar el temps de descans de la mare també de forma ininterrompuda.
En l’actualitat, el pare o la parella que reconeix oficialment la criatura té dret a vint-i-vuit dies de permís per paternitat. La proposta estableix un increment gradual de dues setmanes cada any. El calendari començarà el 2026 amb sis setmanes i culminarà el 2033 amb vint setmanes.