Actualitat

El Consell General busca "com constitucionalitzar" la llei dels conflictes col·lectius arran del cas Coopalsa

Segons Marsol, "s'haurà de modificar bastant de pressa", ja que, a més a més, "ara estem intentant incentivar convenis col·lectius"

D. M. (ANA)
25/03/2026

Andorra la VellaLa ministra de presidència, economia, habitatge i treball, Conxita Marsol, ha assenyalat que "ja s'ha parlat amb el grup parlamentari perquè treballi en una proposició de llei que analitzi com constitucionalitzar" l'article 6 "de la llei dels conflictes col·lectius". Així ho ha assenyalat durant la roda de premsa posterior al consell de ministres, tot fent referència a la 'polèmica' generada després de la declaració d'inconstitucionalitat emesa aquest dimecres pel Tribunal Constitucional pel que fa al cas Coopalsa.

Segons Marsol, "s'haurà de modificar bastant de pressa", ja que, a més a més, "ara estem intentant incentivar convenis col·lectius". "Jo crec que trobarem una fórmula que s'adapti perfectament a aquests articles de la Constitució i que deixi ben clar quan actua el laude o quan no, o quan es pot recórrer, o si es va directament a la jurisdicció", ha explicat.