Montobbio vol col·laborar per enfortir les relacions d'Andorra amb la UE i amb Espanya

L'ambaixador espanyol ha ofert la recepció amb motiu de la festa nacional d'Espanya on ha anunciat que vol col·laborar amb el Principat des del "diàleg i la sensibilitat"

Ana
13/10/2014

Andorra la VellaL'ambaixador espanyol a Andorra, Manuel Montobbio, ha destacat la seva voluntat de col·laborar enfortir les relacions d'Andorra amb la Unió Europea i amb Espanya. Així ho ha expressat en el seu discurs amb motiu del dia nacional d'Espanya, en la recepció oferta a l'Andorra Park Hotel. En l'acte Montobbio ha assenyalat que cal tenir clar "cap a on volem anar" i en aquest sentit ha destacat l'acord d'associació entre Andorra i la Unió Europea, "amb Espanya recolzant aquest procés", l'enfortiment de les relacions entre Espanya i Andorra, i també la implicació del Principat en la comunitat iberoamericana.

Amb motiu de la festa nacional d'Espanya, que es va celebrar aquest diumenge, l'ambaixador espanyol a Andorra, Manuel Montobbio, ha ofert aquest dilluns la recepció de l'ambaixada a l'Andorra Park Hotel. Aquesta ha estat la primera recepció de l'ambaixador des de la seva arribada, i ha estat caracteritzada per un protocol i unes mesures de control més estrictes que en les darreres ocasions.

Cargando
No hay anuncios

En el seu discurs, Montobbio, ha volgut exposar "cap a on volem anar", i ha parlat dels seus tres principals objectius.

En primer lloc l'ambaixador ha indicat que es vol "una Andorra que participi en la construcció europea amb un acord d'associació entre Andorra i la Unió Europea en vigor, i amb Espanya recolzant aquest procés".

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, Montobbio ha remarcat que l'objectiu que busca és "l'enforiment de les relacions entre Espanya i Andorra", amb metes com una presència renovada del sistema educatiu espanyol a Andorra, amb l'aeroport La Seu-Andorra obert, amb el CDI signat i en vigor i el compromís de transparència i intercanvi d'informació també en vigor. A més, l'ambaixador ha remarcat la intenció que el president espanyol, Mariano Rajoy, visiti el Principat perquè això sigui "la base per dur més enllà aquestes relacions".

Quant al seu paper, Montobbio ha indicat que és important saber el com es vol actuar i en aquest sentit ha fet una "declaració de consciència" indicant que "el que hem de fer s'ha de fer amb sensibilitat i diàleg". Així ha mostrat la intenció que de "fer-vos posar en el nostre món i posar-nos en el vostre".

Cargando
No hay anuncios

El cap de Govern, Toni Martí, ha valorat el discurs de l'ambaixador destacant l'ajuda que ha ofert en relació a l'acord d'associació. Ha celebrat comptar amb el suport dels dos països veïns en aquest procés i ha reconegut que abans de convocar les eleccions li agradaria tenir com a mínim el mandat de negociació iniciat, tot i que no es pugui concloure durant aquesta legislatura. Així, ha recordat que aquest mandat es podria iniciar cap a final d'any, però ha indicat que "el que no faré és allargar les eleccions".

D'altra banda, ha desitjat que la visita del president espanyol, Mariano Rajoy, es pugui concretar, i ha recordat que seria el primer president de l'estat veí del sud que visitaria Andorra.

Cargando
No hay anuncios

A més del cap de Govern d'Andorra, a la recepció hi han assistit nombroses autoritats del país, com el síndic general, Vicenç Mateu, el representant del copríncep francès, Pascal Escande, el representant del copríncep episcopal, Josep Maria Mauri, el president del Consell Superior de la Justícia, Enric Casadevall, i el ministre d'Afers Exteriors, Gilbert Saboya, entre moltes altres.