Societat29/04/2018

Les agències de notícies: informació, serveis tecnològics i continguts a la carta

La London School of Economics i l'Institut Reuters de la Universitat d'Oxford elaboren un informe sobre l'activitat de les empreses membres de l'Aliança Europea d'Agències de Notícies

Ana

Andorra la VellaEl futur de les agències de notícies passa per la internacionalització dels continguts, la creació de nous productes i serveis informatius i la innovació tecnològica. Així es desprèn de la primera part de l'informe 'El futur de les agències de notícies a Europa', realitzat per la London School of Economics i l'Institut Reuters de la Universitat d'Oxford.

L'informe s'ha elaborat a partir de l'anàlisi de l'escenari local, nacional i internacional de la informació, així com indicadors, casos pràctics i altres elements relacionats amb l'activitat de les empreses públiques i privades membres de l'Aliança Europea d'Agències de Notícies (EANA), de la qual en forma part l'Agència de Notícies Andorrana (ANA).

Cargando
No hay anuncios

L’estudi, presentat aquesta setmana a Bucarest (Romania), destaca que el concepte d'agència de notícies ha evolucionat del teletip cap a la ciberfactoria, igual que han evolucionat les regles de joc en l'àmbit de la informació. Terhi Rantanen, coordinadora de l'estudi, ha explicat que els conceptes de nacional i internacional entesos en sentit clàssic ja no funcionen. Actualment tot està connectat, i els mercats de la informació són vasos comunicants ja sigui per llengua, per geografia o senzillament per continguts. Rantanen ha afegit que el futur de les agències, igual que el dels mitjans, és impredictible, per això cal estar preparats i anticipar-se "per fer front a l'inimaginable", ha dit.

En aquest sentit, el treball posa de manifest que actualment només el 40% dels ingressos de les agències provenen de la producció de notícies de l'agenda informativa, mentre que la resta prové d'altres serveis com solucions tecnològiques o continguts a la carta. L'estudi ressalta que hi ha nombrosos productes de futur que garanteixen l'èxit i el sentit de les agències de notícies. Alguns exemples: pàgines llestes per a la seva edició, llistats i dossiers d'indicadors o serveis de relacions públiques a través de la informació. Tot plegat, conclou l'informe, amb un manifest sentit de servei públic.